شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار اساتید دانشگاه‌های کشور سوریه با مدیر جامعه‌الزهرا(س)

حوزه/ امروز رژیم صهیونیستی، مشکلات بزرگی برای جهان اسلام به ویژه دو کشور ایران و سوریه به وجود آورده و مردم سوریه در خط مقدم مقاومت با رژیم صهیونیستی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی در بازدید جمعی از  اساتید و پژوهشگران دانشگاه‌های کشور سوریه  از جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، ضمن خوشامدگویی به ورود مهمانان به کشور ایران، با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه، اظهار داشت: امام علی علیه‌السلام در خطبه ای به اصحابشان فرمودند: «فَالْمَوْتُ فی حَیاتِكُمْ مَقْهورینَ وَالْحَیاةُ فی مَوْتِكُمْ قاهِرینَ؛ مردن این است كه بمانید ولی مغلوب و مقهور باشید و زندگی این است كه بمیرید ولی پیروز باشید».

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام افزود: امام حسین علیه‌السلام نیز در مسیر کربلا فرمودند: «أَ لاَ تَرَوْنَ إِلَى اَلْحَقِّ لاَ يُعْمَلُ بِهِ وَ إِلَى اَلْبَاطِلِ لاَ يُتَنَاهَى عَنْهُ لِيَرْغَبِ اَلْمُؤْمِنُ فِي لِقَاءِ اَللَّهِ مُحِقّاً؛ آيا نمى‌بينيد كه به حق عمل نمى‌شود و از باطل نهى نمى‌شود؟ براستى كه مؤمن بايد به [مرگ و ]ديدار خدا روى آورد. پس من مرگ را جز سعادت، و زندگى با ستمگران را جز رنج و ملال نمى‌بينم»؛ همچنین روز عاشورا فرمودند: «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با اشاره به اینکه سیاست غربی این است که همه کشورها و دولت‌های اسلامی را تحت سلطه خود قرار دهد، تصریح کرد: امروز رژیم صهیونیستی، مشکلات بزرگی برای جهان اسلام به ویژه دو کشور ایران و سوریه به وجود آورده و مردم سوریه در خط مقدم مقاومت با رژیم صهیونیستی قرار دارند.

وی یادآور شد: حضرت امام خمینی(ره) به همراه مردم ایران در مقابل سلطه غرب و استکبار جهانی ایستادند تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، امروز نیز سوریه در صف اول مقاومت و در مقابل اسرائیل هستند.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام گفت: امروز رژیم صهیونیستی به همراه استکبار جهان با مکر خویش و با بکارگیری داعش و جریان‌های تکفیری در پی این هستند که کشورهای اسلامی را تحت سلطه خود قرار دهند، اما این مکر، مکر باطلی است و به فرموده خداوند متعال، «وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ؛ و [دشمنان] مكر ورزيدند و خدا [در پاسخشان] مكر در ميان آورد و خداوند بهترين مكرانگيزان است».

وی بیان داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد» که امیدواریم خداوند ما را در مسیر الهی ثابت قدم بدارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی عنوان کرد: جامعه‌الزهرا علیهاالسلام آمادگی دارد تا با سوریه در مسیر تعلیم، تدریس و آموزش ارتباط بیشتری داشته باشد.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در پایان اظهار امیدواری کرد تا با ظهور حضرت ولیّ‌عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، سلطه مستکبران از بین برود و اسلام قدرت و جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

 

تحریم‌ها هیچ تأثیری بر ایران نداشته است

یکی از اساتید سوری ضمن قدردانی از حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالفضل طباطبایی نماینده ولی فقیه در سوریه و آیت‌الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بابت هماهنگی‌های این سفر، گفت: بسیاری از دوستان ما را از آمدن به ایران منع می‌کردند و معتقد بودند که تحریم‌های آمریکا بر ایران تأثیر گذاشته و وضعیت اقتصادی نابسامانی در آنجا حاکم است، اما حضور ما در ایران گویای این است که ما حرف آنان را باور نداشتیم و این سفر برای ما خیر و برکت زیادی داشت.

یکی از اساتید سوری نیز در این نشست به تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: تحریم‌ها و فشارهایی که آمریکا و اروپا در برابر ایران دارد، هر کشور اروپایی به جای ایران بود، نمی‌توانست مقاومت کند و از هم می‌پاشید، اما امروز می‌بینیم که مردم ایران زندگی عادی خود را دارند و تحریم‌ها هیچ تأثیری بر ایران نداشته است.

یکی دیگر از اساتید نیز به علمای اسلام در گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در گذشته، علمای تأثیرگذاری در ایران بودند که اسلام حقیقی را به مردم معرفی کردند و این اسلام حقیقی در جهان، روز به روز جاذبه بیشتری پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) ملت ایران را رهبری کردند و سبب پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شدند، تأکید کرد: امروز محبت و حمایت اهل بیت علیهم‌السلام، شامل حال این کشور و مردم این کشور است.

در این نشست، یکی از اساتید خانم نیز ضمن قدردانی از مهمان‌نوازی، فرهنگ غنی ایران و همچنین حمایت‌های ایران در قبال سوریه تصریح کرد: ما از دیرباز شخصیت‌های بزرگی را در ایران می‌شناختیم که برای گذشته بودند امروز هم این شخصیت‌ها حضور دارند و

وی به تعاملات علمی بیشتر با مراکز حوزوی ابراز علاقه کرد و گفت: این تعاملات باید به صورت گسترده و با مدیریت مناسب پیگیری شود.

اساتید و پژوهشگران سوری در ابتدای ورود به جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از قسمت‌های مختلف این مجموعه بازدید کردند و با فعالیت‌های علمی، آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و دینی این مؤسسه علمی حوزوی آشنا شدند.

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha