جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مرویان حسینی

حوزه/ مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: درک دین باعث بالندگی و تزکیه نفس می شود و فرد را از افسردگی و اضطراب های ناشناخته امروز دور می کند .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مرویان حسینی، ظهر امروز در کنفراس بین المللی دین،معنویت وکیفیت زندگی در سالن اجتماعات هتل آفتاب ولایت گفت: بی تردید دین برای هدایت انسان است که عزیزترین مخلوق خدا در روی زمین می باشد و به همین خاطر انسان به صورت فطری دین خواه و کمال طلب است .

وی ادامه داد: معنای دین در قرآن کریم به تعلیم و اطاعت و پذیرش در مقابل خدای متعال به کار گرفته است،بهترین مسیر کمال طلبی است .

حجت الاسلام و المسلمین مرویان حسینی در ادامه به تفاوت دین و شریعت اشاره کرد و افزود: به قوانین اسلامی اصطلاحا شرعی و شریعت گفته می شود و دین چارچوب اصول، محورهای اخلاقی وعقایدی است .

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: دین خواهی و کمال جویی  در باطن انسان قرار دارد و این حقیقت دین خواهی جلوه خودش را به صورت کمال طلبی ، نوع دوستی  در طول تاریخ نشان داده است.

وی اظهارداشت: امپراطوری رسانه ای استکبار در طول تاریخ تلاش کرده که با حمایت از جریان های بت پرست و قدرت طلب، انسان را از حقیقت خودش دور کند.

وی در ادامه به آثار فردی و اجتماعی دین داری اشاره و خاطر نشان کرد: درک دین باعث بالندگی و تزکیه نفس می شود و فرد را از افسردگی و اضطراب های ناشناخته امروز دور می کند .

حجت الاسلام و المسلمین مرویان حسینی با بیان اینکه یکی از مهمترین ساحت های فردی دین، معنا بخشی به زندگی است، ابراز کرد: کسانی که  مفهوم دینی را در یک مسیر مشخص معنادار آموخته باشند، نظام هستی را به درستی درک می کنند .

گفتنی است، در بخشی از مراسم افتتاحیه کنفراس یادشده، از دبیران اجرایی تقدیر شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha