چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شهریار زرشناس

حوزه/ عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب مورد بی‌مهری و کم‌لطفی قرارگرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» شهریار زرشناس صبح امروز در همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب که در موسسه امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: این بیانیه نیز به‌مانند بسیاری از متون عمیق و انسانی مورد کم‌لطفی قرارگرفته است.

وی شرایط کنونی کشور را موردتوجه قرارداد و ابراز داشت: دشمن از روش‌های مختلف به دنبال القای ناکارآمدی نظام است و می‌خواهد جامعه و مردم را ناامید کند.

 زرشناس بابیان این‌که باید به‌تمامی شبهه‌ها پاسخ دهیم، تصریح کرد: در این بیانیه به تمدن سازی اشاره مستقیم شده و در این مسیر با به‌تمامی شبهه‌ها پاسخ دهیم و اجازه ندهیم این شبهه‌ها اهداف بیانیه گام دوم انقلاب را تحت شعاع قرار دهد.

وی دلیل مشکلات اقتصادی کشور را ناشی از ساخت اقتصادی دانست و تصریح کرد: متأسفانه از زمان پهلوی ساختار غلط اقتصادی بر کشور تحمیل شد و از همان زمان تاکنون مشکلات اقتصادی پابرجا بوده است.

عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: کشورهای غربی بعد از رنسانس به دنبال ایجاد سلطه بر کشورهای دیگر هستند و در مسیر توانسته‌اند بسیاری از کشورها را در سلطه خود بگیرند.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی این کشورهای سلطه‌گر کشورهای دیگر باید بازار کار و انتقال سرمایه به این کشورها باشند و همواره مورد غارت قرار بگیرند.

عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بابیان این‌که در قرن 19 این کشورها وارد ایران شدند، ابراز داشت: بعد از ورود به ایران در کودتای 28 مرداد اولین محصول خود را چیدند و تا توانستند سرمایه‌های کشور را به یغما بردند.

وی افزود: این کشورها در ساخت سیاسی کشور رژیم پهلوی را تقویت کردند و در زمینه‌ای اقتصادی نیز ساخت اقتصادی شبهه مدرن را در کشور برپا کردند.

زرشناس ابراز داشت: در این سیستم نه تنها تولید جایی ندارد بلکه رانت خواری و فساد نیز ریشه دوانده و کشور را به سمت سراشیبی می‌کشاند و علاوه بر این همیشه کشور دچار بیکاری و تورم است.

وی بارد این شبهه افکنی که در زمان پهلوی اقتصاد کشور بهتر بود، تصریح کرد: در دوران ستم‌شاهی شاهد تورم 50 درصدی بودیم و برای اثبات این موضوع می‌توان به منابع علمی و ادبی که از آن زمان به چاپ رسیده رجوع کرد.

عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: در نوشته و آثار ادبی بسیاری از بزرگان آن دوره به راحتی می‌توان گرانی و عدم وجود اقتصاد سالم را مشاهده کرد.

وی بابیان این که سیستم و ساخت اقتصادی در کشور بعد از انقلاب نیز به همان شکل باقی ماند، افزود: در آغاز انقلاب تکنوکرات ها اجازه ندادند این ساختار اقتصادی از بین برود و همین موضوع مانع از شکل‌گیری ساخت انقلابی در اقتصاد شد.

زرشناس ابراز داشت: در سال‌های آغازین دهه‌ای 70 نسخه‌ای نئولیبرالی درزمینهٔ اقتصاد وارد کشور شد که درواقع بزرگ‌ترین ضربه را به کشور زد اما با این وجود دولت فعلی توان اجرای آن را هم ندارد.

زرشناس بابیان این‌که اقتصاد شبهه مدرن به یک معضل تبدیل‌شده است، گفت: صنعتی شدن یک الزام برای وضعیت فعلی کشور است اما نباید اجازه داد صنعتی شدن فاصله‌های طبقاتی را زیاد کند.

وی افزود: راه حل برون‌رفت از مشکلات فعلی در زمینه اقتصاد را ایجاد یک اقتصاد انقلابی با رویکرد اقتصاد درون‌زا و مقاومتی است.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha