جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه / رئیس جامعه المصطفی مشهد گفت: معنویت دینی قابلیت تمدن سازی دارد، زیرا انسان را به تعهد و تعقل دعوت می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین صالح، در کنفراس بین المللی «دین، معنویت و کیفیت زندگی»، در مشهد ابراز کرد: یکی از آسیب های جدی مراکز پژوهشی در ایران این است که معارف ارزشمند ائمه اطهار(ع) به سایر زبان های دنیا ترجمه نمی شود.

وی با اشاره به اینکه دین در ابعاد مختلف اخلاقی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و اقتصادی پیام دارد، اظهار کرد: دین تمدن ساز است و نیازبشر به آن همیشه وجود داشته و دارد، لذا شاخص های معنویت دینی گسترده است.

حجت الاسلام والمسلمین صالح، اولین شاخص معنویت دینی را توحید گرایی بیان کرد و افزود: معنویتی که از اتصال مخلوق با خالق جهان است، معنویتی است که از روح حق و نورانیت حاصل می شود نه کارهایی که انسانیت را از انسان دور می کند.

وی ادامه داد: زندگی با نگرش توحیدی انسان ساز است و تاثیر مستقیمی در فعالیت های اجتماعی و سیاسی دارد و انسان را از تشویش های بیهوده دور می کند.

رئیس جامعه المصطفی مشهد با بیان اینکه دانایی محوری و اندیشه ورزی ویژگی های دیگر معنویت دینی است، تصریح کرد: معنویت دینی قابلیت تمدن سازی دارد، زیرا انسان را به تفکر و تعهد با معنویت و تعقل در عالم خلقت دعوت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین صالح، عدالت محوری را یکی دیگر از شاخصه های معنویت عنوان کرد و افزود: شخصیت امام علی(ع) محور عدالت محوری است و امامان معصوم(ع) حق محور بودند.

وی افزود: اخلاق شاخصه دیگر معنویت دینی است و مومن واقعی برای انجام کار صالح علاقمند و ‌سرشار از محبت است و به کسی آزار نمی رساند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha