جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله امامی کاشانی

حوزه/ خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر این که سقف تعهدات برجامی ایران برپایه انجام تعهدات اروپاست، گفت: طبق برجام دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که تعهدات را کاهش می‌دهیم، ۶۰ روز هم مهلت داد و همان طور که در نامه وزیر محترم خارجه کشورمان آمده است در این ۶۰ روز کاری نکردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه های امروز جمعه 28تیرماه نماز جمعه تهران با اشاره به عمل نکردن اورپایی ها به تعهدات برجام، اظهارکرد: اروپا  به هیچ کدام ار تعهداتش عمل نکرده است.

وی، اروپا را دنباله روی آمریکا دانست و افزود: هیچ زمانی آمریکا مانند امروز بی‌ارزش نبوده است. ترامپ و حاکمان آمریکا، به دنیا و میلیاردها انسان نگاه نمی‌کنند که چقدر نگاه ملت ها به آنها توهین و تحقیر آمیز است. نه آمریکا می‌بیند و نه انگلیس و آل سعود. آنان خود را پست و فرومایه‌ کرده‌اند.

وی افزود: طبق برجام دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که تعهدات را کاهش می‌دهیم. 60 روز هم مهلت داد. همان طور که در نامه وزیرخارجه کشورمان آمده است، طرف های غربی در این 60 روز کاری نکردند و اکنون می‌گویند چرا ایران به تعهداتش عمل نمی‌کند. تعهدات ایران بر پایه تعهدات اروپا است. سقف باید روی ستونی باشد که آن ستون تعهدات اروپاست. ایران حرکت قانونی انجام داد و دنیا هم قبول دارد.

امام جمعه موقت تهران در خصوص توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیس هم عنوان کرد: این کار برخلاف تمام قوانین بین‌المللی است. یک جاهایی در قوانین بین‌الملل است که مثلا اگر بخواهند موادمخدر را جابجا کنند قابل توقیف است، اما توقیف نفت برخلاف قوانین بین‌المللی است. ایران می‌تواند به سازمان ملل شکایت کند. حتی صاحبان کشتی همان طور که در قانون است می‌توانند شکایت کنند. این جنایاتی است که در دنیا می‌شود و استکبار بعد می‌گوید چرا ایران چنین است؟

وی خاطرنشان کرد: مردم به رهبری آیت الله کاشانی در 30 تیر قیام کرد و این قیام درباره انگلیس و استعمار و مسئله نفت بود. این حرکتی است که آن زمان تا حدودی موج گرفت و بعد خاموش کردند که تا به عصر امام خمینی (ره) رسید و قیام را آغاز کرد و به نتیجه رسید.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: راه امام راه عدالت و عدل در برابر ضلم و فساد بود و در این راه ایستاد. امروز نیز رهبر معظم انقلاب راه امام(ره) را با قوت هرچه بیشتر که خدای متعال توان و اقتدارشان را بیشتر کند، ادامه می‌دهد. این مسیری است که ایران اکنون طی می‌کند، البته دشمن از هر طرف ما را احاطه کرده است، در اینجاست که خداوند وعده می‌دهد و به ملت ایران و رهبری آرامش می‌دهد که عاقبت از آن متقین است.

آیت‌الله امامی کاشانی افزود: ملت ایران باید صبر کند، چرا که عاقبت برای متقین است و متقین هستند که می‌توانند به دلیل تقوا، قدرت و عزت را حفظ کنند. این در سایه حضرت حجت (عج) به دست خواهد آمد.

امام جمعه موقت تهران در خصوص شیخ زکزاکی نیز گفت: این عالم شیعه در نیجریه در زندان است و در حال بدی به سر می‌برد و خواسته شده است که در نماز جمعه برای عافیت ایشان دعا شود.

وی خاطرنشان کرد: در دیداری که ائمه جمعه با رهبر معظم انقلاب داشتند، ایشان نسبت به جوانان و توجه به آنان در دانشگاه‌ها و مدارس تاکید داشتند و این وظیفه‌ای است که بر عهده ائمه جمعه است، چرا که آینده در دست جوانان است.

وی تصریح کرد: تقوا باید در نسل جوان احیا شود؛ چه در دختر و چه در پسر. دختران و پسران توجه کنند که اسلام چه می‌گوید. قرآن می‌فرماید پسران و مردها چشم‌هایتان را فروبیاندازید و به بانوان می‌گوید شما هم خودتان را حفظ کنید. این که رهبری می‌فرمایند دشمن همه چیز ما را هدف قرارداده از جمله جنگ اخلاقی، همین است. دشمن می‌خواهد بی‌بند و باری در جامعه به وجود بیاورد و نسل جوان را منحرف سازد.

آیت الله امامی کاشانی همچنین با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: رستگار کسی است که از شرک و معصیت دوری کند و پیرامون توحید عمل کند و مطیع خدا باشد.

وی با بیان احادیثی از امام رضا(ع) عنوان کرد: صلوات از هر حمد و تسبیحی بالاتر است. دلیل آن شاید این باشد که سیر به سمت خدا و برگشت برای خدمت به خلق خدا، نیازمند امامت، ولایت و رهبری است. مساله رهبری در دین، اصیل و اساسی است. به همین دلیل گفته می‌شود زمان هیچ‌گاه از حجت بشر خالی نیست و نخواهد شد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: در توحید باید به سراغ رهبری رفت و در خدمت به خلق خدا، باید به سراغ امام و ولی خدا رفت. مردم جامعه باید نسبت به یکدیگر خدمت کنند؛ بخصوص در شرایطی که دنیا کشورمان را به سختی اقتصادی و سیاسی انداخته است. البته دست‌اندرکاران و مسئولان نیر تکلیف دارند و باید میز اداره‌ و اتاق کارشان را به امام زمان (عج) عرضه کنند و ببیند که آیا امام(عج) راضی است و در راه خدمت به خلق خدا کار کرده‌اند و آیا امام زمان (عج) راضی است که ایشان مسئول باشد یا اینکه به مشکل مردم توجه ندارد و به دنبال راه‌های حل مشکلات نمی‌رود.

آیت الله امامی کاشانی در پایان تاکید کرد: مسئولان، مجلس، دولت و دستگاه قضا باید در اداره کشور از امام زمان (عج) یاری بگیرند.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha