چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کتابچی

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان بابیان این‌که ۱۴ ماه از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد، گفت: دولت اجازه وقت‌کشی بیشتر را از اروپایی‌ها بگیرد تا این کشورها بدانند که با ایران اسلامی طرف حساب هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سلفچگان با اشاره به این‌که گاهی اوقات در جامعه و در بین مردم یک سری از چیزهای خیالی جای واقعیات را می‌گیرد، اظهار داشت: مردم بجای حقایق عالم دل به خیالاتی خوش می‌کنند که هیچ کاری از آن‌ها ساخته نیست و یا اصل مشکل را حل نمی‌کنند.

وی ادامه داد: امروز در جامعه و در بین مردم چه چیزی ملاک شخصیت است؟ چه چیزهایی ملاک برتری است؟ مثلاً مقام و منصب حکومتی و شغلی که شخص دارد، ملاک شخصیت است.

حجت‌الاسلام کتابچی افزود: یکی دیگر از چیزهایی که ملاک شده است مال و ثروت است. هرکسی پولدار باشد بیشتر مورداحترام قرار می‌گیرد البته در روایت مفصلی در تفسیر قمی همین موارد به‌عنوان نکبت‌های آخرالزمان معرفی‌شده است که باید از آن پرهیز کرد.

وی ادامه داد: انسان‌ها باید خدا را در نظر بگیرند و باتقوا زندگی کنند و باید به این مهم ایمان داشته باشیم که اگر ملاک عمل ما تقوا باشد بسیاری از اختلافات در جامعه ما پیش نمی‌آید تا بخواهیم آن‌ها حل کنیم و یا اگر پیش آمد به‌سادگی قابل‌حل است.

امام‌جمعه سلفچگان ابراز داشت: همه تقوا که نمازخواندن نیست این هم تقواست که به سفارش پیامبر اکرم عمل کنیم، نسبت به کوچک‌ترها با نظر رحمت نگاه کنیم، به خاطر اشتباه کوچک‌تر از خودمان را تنبیه نکنیم.

وی ادامه داد: گاهی هم باگذشت با رأفت، رحمت و مهربانی جلو برویم. همیشه نخواهیم کوچک‌تر شکسته شود. اگر اشتباهی کرده اشتباه او را نادیده بگیریم اجازه بدهیم زندگی‌ها بدون اختلاف بگذرد هم بزرگ‌ترها نسبت به کوچک‌ترها هم کوچک‌ترها نسبت به بزرگ‌ترها بر اساس فرمایش پیامبر اکرم عمل کنند.

حجت‌الاسلام کتابچی به دیدار هفته گذشته ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: توفیقی بود که در هفته‌ای گذشته به نیابت از تمامی مردم بخش سلفچگان در جمع ائمه جمعه کشور به زیارت رهبر معظم انقلاب نائل شدیم.

وی بابیان این‌که این دیدار بسیار خوب، صمیمانه و پرمحتوایی بود، ابراز داشت: توجه ایشان به مسئله نماز جمعه امیدبخش و شادی‌آفرین است و رهنمودهای بسیار سازنده‌ای که رهبر معظم انقلاب داشتند در آستانه چهل‌ساله شدن نماز جمعه بعد از انقلاب مسیر حرکت این نهاد برای ما ائمه جمعه و ستادها و مردم مشخص شد.

حجت‌الاسلام کتابچی افزود: مردم انقلابی ما با دشمنان هیچ سرسازشی ندارند همان‌طوری که آن‌ها با استقلال ما سازش ندارند و تمام تلاش آن‌ها وابسته کردن کشور به خودشان است.

وی تصریح کرد: در همین قضیه برجام که سعی شد تمامی بهانه‌های آن‌ها پاسخ داده شود، نگرانی‌های آن‌ها برای ساخت بمب اتم پاسخ داده شود که این‌طور هم شد هر تعهدی که آن‌ها از ما خواسته بودن را مسئولین و دولت با همایت قاطع مجلس انجام دادند بلکه به فرموده رهبری معظم در همین دیدار ائمه جمعه فراتر از تعهدات برجام هم عمل شد آیا ذره‌ای از دشمنی آن‌ها کم شد؟ بلکه گستاخ‌تر هم شدند.

حجت‌الاسلام کتابچی ادامه داد: نه‌تنها امریکا بلکه اروپائی‌ها هم از آن‌ها بد عهدتر و پیمان‌شکن‌تر بودند همین فرانسه‌ای که روابط گسترده‌ای با ما داشته از همه بیشتر خیانت کرده است.

وی بیان داشت: الآن 14 ماه از خروج امریکا از برجام گذشته و ایران به‌تمامی تعهدات خودش پایبند بوده است و حال که مدتی است ما اقدام به کاهش تعهداتمان کرده‌ایم همین اروپائی‌ها به‌جای حمایت از ما به‌عنوان طرف‌های دیگر برجام گستاخانه از ما می‌خواهند همچنان تمام و کمال به تعهدات پایبند باشیم، هرگز چنین نخواهد شد و مسیری را که برای کاهش تعهدات شروع کرده‌ایم را بز نخواهیم گشت مگر اینکه آن‌ها به تعهداتشان عمل کنند.

امام‌جمعه سلفچگان تصریح کرد: اروپائی‌ها اگر واقعاً خواهان حفظ برجام هستند باید به 11 تعهدی که در برجام داده‌اند، عمل کنند درحالی‌که وزیر خارجه ما اعلام کرد که به هیچ‌کدام از تعهداتشان عمل‌نکرده‌اند.

وی افزود: ما معتقدیم دولت باید اجازه وقت‌کشی را از بگیرد و سریع‌تر از روند کنونی در مورد کاهش تعهدات برجامی اقدام کند و در کمترین زمان ممکن به شرایط قبل از برجام بازگردیم و هدف‌گذاری ما فراتر رفتن از شرایط قبل از برجام باشد زیرا تحریم‌های فعلی که البته اثر خود را ازدست‌داده و کم‌کم به شکست نهایی نزدیک می‌شود بیشتر از قبل از برجام است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha