پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حسینی همدانی - امام جمعه کرج

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی، با بیان اینکه فشار بر رسانه ملی توسط دولت غیر قانونی است،گفت: کشور با روحیه انقلابی پیشرفت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی حسینی‌همدانی، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در اجلاس سراسری ائمه جمعه کشور، گفت: نماز جمعه عبادتی ارزشمند و اتحاد آفرین بود که پس از انقلاب احیاء شد و رهبر کبیر انقلاب برای تحقق این امر تلاش بسیار کرد. 

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه خطبه‌های سیاسی در نماز جمعه موجب آگاه‌سازی افکار عمومی می‌شود، ادامه داد: مطالبات مردم در نمازهای جمعه مطرح می شود و ارتباط بین مردم و حاکمیت در نماز جمعه شکل می‌گیرد. ابعاد و جوانب مختلف نماز جمعه باید مورد توجه قرار بگیرد و سیره عملی شخص امام جمعه در این امر بسیار مهم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ادامه داد: مردم خوب و بد را از هم تشخیص می‌دهند، قدردان کسی که به دنبال رفع مشکلات و گره های زندگی مردم باشد هستند و این همان واژه «مردمی بودن» است که مدنظر مقام معظم رهبری است.

خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه انقلاب، انقلاب پا برهنگان و مستضعفان بود، ادامه داد: امام جمعه و جماعت اگر باید با افراد عادی جامعه و توده های ملت نشست و برخاست داشته باشد، و حشر و نشر امام جمعه با صاحبان قدرت و ثروت باشد، انحراف از انقلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی گفت: اگر از ابتدای انقلاب مراقب این انحراف ها بودیم امروز فاصله طبقاتی و حقوق‌های نجومی که عده ای سعی دارند آن‌ را قانونی جلوه دهند وجود نداشت.

وی به مشکل کمبود آب اشاره کرد و یادآور شد: کسانی که آب را بیشتر از ظرفیت مجاز استفاده می‌کنند و تخلفاتی در این زمینه دارند توسط مسؤولان. ذیربط شناسایی شوند و با آن ها برخورد لازم صورت گیرد. افرادی که اهل ثروت اندوزی، استفاده نابجا از بیت المال،حفر چاه غیر فانونی آب هستند باید شناسایی شوند و مشخص شود آیا از روابط خود با افراد صاحب قدرت برای رسیدن به منافع خود استفاده کرده اند یا خیر؟!

حجت الاسلام و المسلمین حسینی‌همدانی اضافه کرد: این آفت صاحبان ثروت و فاصله طبقاتی که از دوران سازندگی در کشور کلید خورد بیماری نفاق و بی‌تدبیری را به جامعه منتقل می‌کند. امام جمعه نباید با افرادی که صاحب قدرت و ثروت هستند مراوده و رفت و آمد داشته باشند چرا که دیگر توان مقابله با آن‌ها را نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه انتقاد برای اصلاح امور است نه ایجاد شکاف در جامعه، افزود: اگر در خطبه‌ها، مسائلی مطرح می‌شود به این معنی نیست که به دنبال شکاف هستیم؛ اگر موضوعی مطرح می‌شود در قالب طرح سؤال بوده و انتقاد از عملکرد مسؤول به معنی نقد شخصیت وی نیست و ما خصومت شخصی با کسی نداریم.

امام جمعه کرج با بیان اینکه انتقاد کردن با حفظ وحدت تعارضی ندارد، اظهار کرد: عده‌ای به بهانه حفظ وحدت می‌خواهند دهان‌ها را ببند؛ باید تأسف خورد! دستگاه‌هایی که به جای همراهی و حمایت، مقابل دستگاه دیگری از نظام قرار می‌گیرندو  با مسائل فرهنگی، برخورد سیاسی می کنند به انقلاب ضربه می زند و دشمنان را شاد می کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با انتقاد از موضع گیری هایی که اخیرا علیه صداوسیما مطرح می شود، توضیح داد: قانون وظیفه صدا و سیما را مشخص کرده است و فشار بر رسانه ملی توسط دولت غیر قانونی است، رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما جلوی این فشار را بگیرد و به نظر می‌رسد ورود مجلس در مسئله اخیر لازم باشد.

خطیب نماز جمعه کرج تأکید کرد: همه دستگاه ها باید بدانند که لازم است حافظ منافع ملی باشند و همین اقدامات جوانان را به آینده امیدوار می‌سازد. 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی با تاکید بر اینکه حمایت از جوانان در دستور کار قرار گیرد، گفت: کشور با روحیه انقلابی پیشرفت خواهد کرد و با روحیه انقلابی به اوج پیشرفت می‌رسد، اگر از موضع انقلابی کوتاه بیاییم ضرر خواهیم کرد؛ مصداق عملکرد انقلابی ایران در ارتباط با اروپا را می‌توان کم کردن تعهدات خود نسبت به برجام دانست که چهره واقعی اروپا را به جهانیان نشان داد.

وی بیان کرد: آن ها (اروپائیان) در راستای کمک به شیطان بزرگ، آمدند و می‌گویند در رابطه با قدرت موشکی ایران مذاکره کنیم! این مذاکرات برای آن ها سودی نخواهد داشت و باید نفر سوم ذینفع یعنی آمریکا را بشناسیم و نقشه دشمن آگاه باشیم. اروپایی ها  آنقدر ترسو هستند که از وقتی نفت‌کش ایرانی را دزدیده‌اند جرأت عبور ازتنگه هرمز را ندارند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی یادآور شد: می‌ترسند که ایران مقابل آن‌ها بایستد. حتی ترسشان آنقدر زیاد شده که باعث شده است برای روحیه دادن به سربازهای خود ادعا کنند پهپاد ایرانی را مورد هدف قرارداده‌اند؛  بنده از منابعی پرس و جو کرده‌ام، هرگز چنین پهپادی مورد هدف آن‌ها قرار نگرفته است! چرا می ترسند؟ چون ایران با تکیه بر آموزه های اسلامی آنقدر پیشرفت کرده است که می تواند منافع آن ها را در منطقه و دنیا تهدید کند و آمریکایی ها به مدد الهی به زودی مقابل ملت ایران زانوی ذلت خواهند زد.

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه با بیان اینکه ضد انقلاب در شمال غرب کشور مدت ها تحرکاتی داشتند، اظهار کرد: سربازان سپاه محل عملیات آن‌ها را در اقلیم کردستان شناسایی کردند و در مقام دفاع مورد حمله موشکی و پهپادها قرار دادند؛ این اقدام به همه دشمنان نشان دادند برای حفظ ایران از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی اضافه کرد: جا دارد که بگویم؛ امارات که یک کشور حاشیه خلیج فارس است و زیر سایه آمریکا زنده‌است ایران‌ را نصیحت کرده که بشینیم پای میز مذاکره! به اماراتی ها می گویم با دم شیر بازی نکنند! فعلا ارباب و رئیس شما پشت در است و واسطه میفرستد! جواب تو همان چیزی است سید نصرالله گفت که «اگر اقدامی بکنید با خاک یکسان خواهید شد».

وی گفت: در رابطه با انتخابات باید عرض کنم مردم دقت داشته باشند زمان انتخابات افراد صالح را انتخاب کنند. انقلاب به دست ما امانت سپرده شده است و باید دقت کنیم مسؤولیت ها را به دست چه افرادی می سپاریم.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه به معماری ایرانی اسلامی در سطح استان اهمیت دهیم، ادامه داد: آنچه که تاکنون ساخته شد تمام شد و رفت، اما در آنچه که باقی مانده بیشتر دقت شود و چهارچوب های معماری ایرانی اسلامی توسط یک ناظر مشخص حفظ شود و همچنین مسئله بازیافت زباله، پسماند و محیط زیست بیشتر مورد توجه مسؤولان ذیربط قرار گیرد. 

خطیب نماز جمعه کرج در پایان یادآور شد: با توجه به نیاز استان به مبلغان مذهبی در بخش های مختلف فصل ثبت نام حوزه‌های علمیه خواهران فرا رسیده است، افرادی که توانایی دارند ورود و ثبت نام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    0 0
    آیت الله حسینی همدانی