جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه علميه خواهران عصمتيه بابل

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خواهران مکتب عصمتیه بابل از فعالیت بیش از ۵۰ سال این مدرسه خبر داد.

خانم فاطمه زیرک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران بیان کرد: مدرسه علمیه مکتب عصمتیه بابل در سال 1347 به صورت مکتب تاسیس و فعالیت خود را  با آموزش احکام، قرآن و نماز آغاز کرد و در سال 1370  با تدریس دروس حوزوی و جذب خواهران طلبه به صورت غیر رسمی به فعالیت خود ادامه داد تا این که سال 1383 تحت پوشش مرکز مدیریت قرار گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر این مدرسه  دارای 71 طلبه مشغول به تحصیل بوده و 127 طلبه فارغ التحصیل که بیش از 60  طلبه این مدرسه در امر تبلیغ  و 15 طلبه در حوزه پژوهش فعالیت گسترده ای دارند.

مدیر مدرسه علمیه مکتب عصمتیه بابل تصریح کرد: خواهران طلبه این مدرسه در کنار برنامه های آموزشی، فعالیت هایی در زمینه های مختلف اجتماعی و فرهنگی مانند جمع آوری کمک برای سیل زدگان، برپایی برنامه های مشاوره به مناسبت هفته حجاب و عفاف در سطح شهر، همکاری با مساجد در مراسم اعتکاف در زمینه پرسش و پاسخ احکام، ارائه مشاوره تلفنی و  همکاری با نهادهای فرهنگی جهت برگزاری مراسمات انجام می دهند.

وی افزود: در این مدرسه واحدخیریه ای نیز به صورت مستقل در زمینه های جمع آوری خیرات، وجوه شرعی (اعم از زکات، خمس، فطریه، صدقات و...)، کمک هزینه ازدواج، پرداخت هزینه های بیمار و... مشغول به فعالیت است.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha