جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازدید آیت الله اراکی از دوره مکالمه عربی مدرسه علمیه امام زین العابدین

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از دوره مکالمه عربی مدرسه علمیه امام زین العابدین(ع) بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از دوره مکالمه عربی مدرسه علمیه امام زین العابدین(ع) بازدید کرد و در این مراسم، به اهمیت زبان عربی پرداخت و گفت: هیچ زبانی به ارزش زبان عربی نمی رسد، قدر زبان عربی را بدانیم که این زبان، زبان الهی است.

وی در ادامه افزود: ائمه اطهار(ع) و رسول اکرم(ص) بزرگترین حق را بر گردن ما دارند و عظمت آن  به قدری است که نمی توان آن را تصور کرد.

آیت الله اراکی با تأکید بر ارزش و اهمیت علم فقه، عنوان کرد: فقه و معارف ما فقه گسترده با مقدمات علمی و دقیق است.

وی ادامه داد: فقهی که ما داریم ادب علی بن ابی طالب(ع) است و همین، ادب الهی به پیامبران است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه بیان داشت: فقه ما فقه نافع و گسترده‌ای برای پیشرفت است و دانشمندان غربی اهمیت آن را به خوبی درک کرده‌اند و برای آن ارزش زیادی قائل هستند‌‌.

 وی در ادامه خاطر نشان کرد: اصول، ابزار علم فقه ماست و ریاضت ابزار علم است و تا ریاضت کسی قوی نشود نمی‌تواند وارد علم شود.

آیت الله اراکی با توجه به اصول فن و روش شناخت فقه گفت: کسانی که منحرف شدند خطای آنها خطای ناشی از ضعف اصول بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری به پایان حرکت شب روی اشاره کرد و افزود: ظهور انقلاب پایان شب روی و آغاز حکومت علوی بود.

وی در خطاب به حاضرین در مراسم، اظهار داشت: شما قدم به جاده خوبی گذاشته و راه خوبی پیش گرفته اید، شما پیشتازان این بازگشت حکومت علوی هستید و شما حاملان فرهنگ علوی خواهید بود.

آیت الله اراکی با تأکید بر شناخت زبان عربی، تصریح کرد: زبان عربی بسیار گسترده است و چه از لحاظ واژگان و چه از لحاظ مفهوم دارای معانی معنوی است.

وی ادامه داد: امیرمؤمنان علی(ع) تاریخ را در زبان عربی خلاصه کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان خطاب به طلاب حاضر در جلسه بیان داشت: به تزکیه نفس بپردازید، با جدیت درس بخوانید، قرآن و دعا را فراموش نکنید و نعمات الهی را شکرگذار باشید که در آینده آنچه امروز برای خود ذخیره کردید به کمک شما خواهد رسید.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha