جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام محمد انوری

حوزه/ حجت‌الاسلام انوری گفت: امروز باید اولویت اول ما در تصمیم‌سازی و عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب، حرکت در مسیر تحقق دولت اسلامی باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام محمد انوری در جلسه دبیران شوراهای هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه تبریز اظهار داشت: شوراهای هم اندیشی استادان و نخبگان دانشکده‌ها همانند نهالی هست که در سال های آینده به ثمر خواهد رسید و بستر مناسبی برای تعالی استادان و نخبگان دانشگاهی و استفاده موثر از ظرفیت آنان خواهد بود.

وی افزود: تحلیل و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و ایجاد گفتمان مناسب در سطح دانشگاه به ویژه در میان اساتید، جزو اولویت های مهم شوراهای هم اندیشی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: مهمترین موضوعی که قبل از عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب باید به آن توجه کرد، توافق و همراهی قلبی با بیانیه است؛ اگر این همراهی و اعتماد قلبی نباشد، نمی توانیم در راستای عملیاتی کردن گام دوم قدم برداریم.

حجت‌الاسلام انوری اضافه کرد: نکته مهم دیگری که باید در بیانیه به آن توجه کنیم، نوع نگاه و جهان بینی مقام معظم رهبری در تدوین این بیانیه است، نمی شود این بیانیه را با هر جهان بینی تبیین کرد.

وی افزود: گام بعدی در مقدمات تبیین بیانیه، شناخت جهت حرکت بیانیه است، شناخت جهت حرکت به ما انگیزه می دهد تا در مسیر بیانیه گام برداریم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز گفت: یکی از جهاتی که در بیانیه به آن اشاره شده است، مسیر رسیدن به دولت مهدوی است که البته مقدمه دولت مهدوی، تحقق مراحل پنجگانه تمدن اسلامی است که از سوی مقام معظم رهبری طراحی شده است.

حجت‌الاسلام انوری متذکر شد: ‌در عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب باید به این موضوع توجه داشته باشیم که در کدام مرحله از مراحل تمدن اسلامی قرار گرفته ایم، به تعبیر مقام معظم رهبری امروز ما در مرحله تشکل دولت اسلامی هستیم، پس باید تمامی برنامه‌ریزی های ما در راستای تحقق دولت اسلامی باشد.

وی با تأکید بر اینکه اگر در برنامه‌ریزی برای اجرای بیانیه گام دوم به جهت حرکت آن توجه نکنیم، دچار مشکل راهبردی و استراتژیک خواهیم شد، بیان داشت: امروز باید اولویت اول ما در تصمیم‌سازی و عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب، حرکت در مسیر تحقق دولت اسلامی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha