جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ جلال الدین صغیر

حوزه/ درپی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا حائری، حجت الاسلام و المسلمین جلال الدین صغیر عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق با صدور پیامی این ضایعه را تسلیت گفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، درپی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا حائری رئیس مؤسسه دائرة المعارف فقه اسلامی بر اثر سکته مغزی، حجت الاسلام و المسلمین جلال الدین صغیر عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق با صدور پیامی این ضایعه را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: آیت الله حائری از شاگردان بارز مرجع شهید آیت الله العظمی سید محمدباقر صدر و از همراهان شهید محراب سید محمدباقر حکیم از همان آغاز فعالیت این شهید در خارج عراق و همچنین عضو جمعیت علمای مجاهد عراق بود و هنگامی که مجلس اعلای اسلامی در عراق نیز ایشان در پیشاپیش مؤسسان این مجلس و رئیس آن در یک دوره بود و راه و مسیر جهادی آن مرحوم نشان از تواضع و اخلاق ویژه و محبت ایشان نسبت به مردم عراق داشت و در عین حال هیچ گاه دست از فعالیت علمی برنداشت و مدیر حوزه عربی و غیر عربی حوزه قم مقدس بود و به همراه آیت الله العظمی سید محمود شاهرودی در مؤسسه دایرة المعارف فقه اسلامی فعالیت کرد و پس از درگذشت آیت الله شاهرودی رئیس این مؤسسه شد.

شیخ صغیر در ادامه این پیام تاکید کرد: مرحوم حائری نزد مراجع نجف همچون امام خوئی و امام خمینی و شهید صدر درس خواند و هنگامی که از عراق مهاجرت کرد، در درس آیت الله العظمی وحید خراسانی شرکت کرد.

عضو مجلس اعلای اسلامی عراق افزود: من رابطه محکمی با آن مرحوم داشتم و به مشارکت ایشان در فعالیت های متعدد مجلس اعلای اسلامی شرکت داشتم و هیچ گاه همراهی دوستانه و خاطرات خوش او را در اولین هیئت اعزامی مجلس اعلای اسلامی به مناسک حج در سال 1985 فراموش نمی کنم که در آن سفر به همراه دوست و یار صمیمی خود آیت الله سید محمدباقر مهری رحمه الله به حج مشرف شد.

رضوان خدا بر تو و خدا تو را در بهشت جای دهد و با اجداد پاکت محشور کند و به خانواده و بستگانت صبر و آرامش عنایت کند و لاحول و لا قوة الا بالله العلی العظیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha