پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ماموستا عبدالرحمن خدایی

​حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: روحانی و طلبه باید از دسته بندی های سیاسی و احزاب دور باشد، البته این سخن بدان معنا نیست که روحانی سیاسی نباشد، زیرا اسلام دینی سیاسی، اجتماعی و... است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، صبح امروز در جمع طلاب اهل سنت سنندج اظهار داشت: حاملان و نگهبانان دین اسلام، علما، روحانیون و حوزویان هستند، لذا وظیفه این قشر در عمر 1400 ساله اسلام بسیار مهم بوده است.

امام جمعه سنندج در ادامه سخنان خود تاکید کرد: در طول این مدت جریان های زیادی برای انحراف و ایجاد انشعاب در دین اسلام تلاش های بسیاری داشته و دارند، لذا روحانیت باید حافظ و پاسدار دین باشد و اجازه این توطئه ها را ندهد.

وی با اشاره به اینکه روحانیت هرگز نباید از جامعه دور شود، گفت: در دین مبین اسلام عزلت و گوشه گیری مذموم است، لذا روحانی باید منفعل نباشد و در سطح جامعه حضور همیشگی و البته تاثیرگذار داشته باشد.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه نگاه جامعه به روحانی و طلبه نگاهی متفاوت است، بیان داشت: رسول اکرم (ص) می فرمایند: پیامبراکرم صلى ا‏لله‏ علیه ‏و ‏آله و سلم می فرمایند:«اَلا اِنَّ شَرَّ الشَّرِّ شِرارُ الْعُلَماءِ وَ اِنَّ خَیْرَ الخَیْرِ خیارُ الْعُلَماءِ/بدانید که بدترین بدها، علماى بدند و بهترین خوبان علماى خوبند».

وی تصریح کرد: این حدیث گرانقدر از رسول اکرم (ص) نشان می دهد که روحانی باید علاوه بر جامعیت علمی و دینی از تهذیب و تقوا نیز برخوردار باشد.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: متاسفانه سالیان متمادی است که علیه علما و روحانیون تبلیغات منفی و سوء توسط دشمنان دین انجام می گیرد، لذا روحانیت باید با بصیرت در مقابل این تفرقه افکنی ها قرار بگیرد.

ماموستا خدایی ادامه داد: امروز کسانی که در کسوت روحانی مشغول نشر اسلام در جامعه هستند، بسان معلمان و آموزگارانی می باشند که جامعه را به سمت روشنایی و نور هدایت می کنند.

وی، قرار گرفتن روحانیت در مسیر جریان های سیاسی را بسیار خطرناک عنوان کرد و گفت: روحانی و طلبه باید از دسته بندی های سیاسی و احزاب دور باشد، البته این سخن بدان معنا نیست که روحانی سیاسی نباشد، زیرا اسلام دینی سیاسی، اجتماعی و... است.

امام جمعه سنندج اظهار داشت: خوشبختانه روحانیون کردستان چه روحانیون اهل سنت و چه اهل تشیع در مسیر نشر مفاهیم دینی در سالهای اخیر کارهای بزرگی انجام داده اند که این می تواند سرآغاز ایجاد فضایی معنوی و دینی در این استان باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha