جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس بابیان اینکه باید در نخستین برخورد ارباب‌رجوع، ابتدا سلام کنیم و برای همدیگر سلامت را هدیه کنیم، گفت: باید با ارباب رجوع با روی گشاده و سعه صدر هرچند که خواسته‌ای نابجا داشته باشند، مواجه شویم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام محمود محمودی، بعداز ظهر امروز در جمع طلاب و معاونین حوزه علمیه خواهران استان فارس که در محل دفتر مدیریت استان برگزار شد، رویکرد خدمتگزاران به حوزه را رویکرد اعضای  یک خانواده در خدمت به یکدیگر دانست و اظهار داشت: در این مسیر تمام اهتمام و تلاش خود را به کار می‌بندیم تا به رشد این خانواده واحد برسیم.

وی، هدف و غایت نهایی پیامبر اسلام(ص) را اخلاق معرفی کرد و افزود: آنچه مانند اکسیر توسط پیامبران به جامعه بشریت عرضه شد، اخلاق بود؛ هر زمان که اخلاق را پیشه خودمان کردیم، موفق شدیم و هر زمان که رذایل اخلاقی مقداری اولویت پیدا کرد، انحطاط و عقب‌گرد گریبان گیرمان شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس، گام اول برای به دست آوردن اخلاق را تلقین ارزش‌های اخلاقی دانست و تصریح کرد: وقتی‌که در مسیر زندگی با یک سری ناملایمات روبرو شویم با تلقین ارزش‌های اخلاقی به خودمان آرامش دهیم.

وی بابیان اینکه باید در نخستین برخورد ارباب‌رجوع، ابتدا سلام کنیم و برای همدیگر سلامت را هدیه کنیم، خاطرنشان کرد: پس‌ازاین برخوردها باید با روی گشاده و با شرح صدر هرچند که خواسته‌ای نابجا داشته باشند، با ایشان مواجه شویم.

حجت‌الاسلام محمودی، اخلاق را یک هنر و مهارت دانست و گفت: اخلاق علم و دانش نیست، بلکه یک هنر و مهارتی است که در برخورد با دیگران باید به عرصه ظهور بگذاریم.

وی بیان داشت: دومین گام حجت الهی است، مهم‌ترین سبب خوشرویی بعد از تلقین، دستیابی به حجت الهی است و سومین گام نیز حیاء است، که بعضی از بزرگان حیاء را مقدم بر محبت الهی می‌دانند، قطعاً  باید در مقابل خداوند که این‌همه محبت نسبت به بندگان خود دارد حریم را حفظ کنیم، و نسبت به انجام واجبات الهی اهتمام داشته باشیم.

حجت‌الاسلام محمودی در پایان تأکید کرد: سعی کنیم فرهنگ "خودانتقادی" را اول در خود ایجاد کنیم، وقتی خودانتقام شدیم، خلاء ها و کاستی‌ها را درک می‌کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha