شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ابتکار مدرسه ای در راجستان برای تقویت همبستگی میان مذهبی:

حوزه/ یک مدرسه در جایپور در استان راجستان هند، به منظور ایجاد همبستگی میان ادیانی، به دانش آموزان اقلیت ها و مسلمانان زیر یک سقف آموزش قرآن مجید و زبان سانسکریت می دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از asianage، یک مدرسه دولتی در منطقه بهاتا باستی در جایپور واقع در استان راجستان هندوستان، به منظور تقویت همبستگی میان ادیانی، به دانش آموزان اقلیت ها و مسلمانان زیر یک سقف، آموزش قرآن و زبان سانسکریت آموزش می‌دهد.

منطقه بهاتا باستی در جایپور، یک منطقه مسلمان نشین در هندوستان می باشد. در گذشته، این منطقه با تنش های زیادی با حضور جوامع اسلامی و هندو روبرو بوده، اما این مدرسه سعی دارد همبستگی میان مذهبی را در میان دانش آموزان هر دو گروه ایجاد کند.

امیدخان، که نقشی کلیدی در راه اندازی این مسجد داشته می گوید: اینجا یک مدرسه سانسکریت است و بیشتر دانش آموزان مسلمان در اینجا تحصیل می کنند.

به گفته وی دانش آموزان کلاس های اول تا هشتم در دو شیفت در مدرسه تحصیل می کنند. صبح ها به آن ها زبان اردو و هم چنین قرائت قرآن مجید آموخته می شود و بعد از ظهرها زبان سانسکریت شوکا را یاد می گیرند.

دیپکا شارما یک معلم زبان سانسکریت گفت: والدین آن ها را به یادگیری این زبان در مدرسه ترغیب می کنند. آن ها انتظار دارند که دانش آموزان در هر دو زبان بهترین نمرات را کسب کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha