جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت السالام سبحانی نیا

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از ضعف های امروز مدارس علمیه آشنا نبودن طلاب با زبان خارجی است که امیدواریم در حوزه قزوین، گام های خوبی در این راستا برداشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا، مدیر حوزه علمیه استان قزوین صبح امروز به شهرستان تاکستان رفت و با حضور در دفتر امام جمعه این شهرستان، مسائل و مشکلات حوزه تاکستان را بررسی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، امام جمعه تاکستان در این جلسه با تبریک انتصاب مدیر حوزه حوزه استان، بیان کرد: یکی از ضعف های امروز حوزه های علمیه آشنا نبودن طلاب با زبان خارجی است که امیدواریم در حوزه استان، گام های خوبی در این راستا برداشته شود. 

 

حجره های شش نفره زیبنده حوزه نیست

عضو شورای حوزه علمیه قزوین همچنین با اشاره به کمبود فضای آموزشی برای طلاب مدرسه علمیه شهرستان تاکستان، اظهار کرد: مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) تاکستان یکی از مدارس موفق در امر آموزش، پژوهش و تهذیب است، ولی متاسفانه با کمبود فضای آموزشی و خوابگاهی مواجه است، به طوری که در هر حجره بیش از شش نفر حضور دارند.

وی ادامه داد: مقدمات احداث یک مدرسه جدید به نام حضرت علی بن موسی الرضا (ع) فراهم شده که دست یاری به سوی مسئولین حوزه علمیه استان قزوین دراز می کنیم تا ما را در ساخت این مجموعه کمک کنند.

 

ضرورت توجه به بخش پژوهش

 حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا نیز در این جلسه ضمن قدردانی از حمایت های امام جمعه تاکستان از حوزه این شهرستان، بر لزوم توجه به پژوهش در مدارس علمیه تاکید کرد و گفت: نیازمند تربیت پژوهشگرانی توانمند و صاحب قلم هستیم که بتوانند در عرصه های گوناگون خوش بدرخشند و آثار پژوهشی درخشانی را به یادگار بگذارند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه هدف اصلی ما ارتقای توانمندی های طلاب است، بیان کرد: در گام نخست در جهت ارتقای توانمندی پژوهشی اساتید گام بر می داریم و امیدواریم شاهد پژوهش های خوبی در حوزه علمیه قزوین باشیم.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha