جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی نژاد

​حوزه/ معاون امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: دشمنان می خواهند نگاه و باور مردم به مسایل دینی همانند وقف و موقوفه را منحرف نمایند و در همین راستا ۵ شبکه ماهواره ای به صورت مستقیم علیه سنت وقف فعالیت و تبلیغات منفی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کردستان، حجت الاسلام و الملسمین حسین روحانی نژاد، پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، گفت: نهادهایی که وظیفه خدمت رسانی به ملت را دارند باید در انجام امور خود بسیار دقیق و مناسب کار کنند تا رضایت جامعه را جلب نمایند، در این میان یکی از نهادهای مهمی که ارتباط بسیار نزدیکی با مردم دارد، اوقاف و امور خیریه است.

معاون امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با  اشاره به اینکه باید به مسئله وقف به صورت تخصصی نگاه شود، عنوان کرد: بی شک هر کسی روزی این دنیا را ترک می کند و آنچه که از ما به عنوان آثار باقی می ماند، همین انجام امور خیر، صدقه و... می باشد.

وی اظهار کرد: امروز در جامعه اسلامی نباید شاهد فقر و تنگدستی باشم، لذا کمک و دستگیری از خانواده های مستضعف، ایتام و... امری اسلامی و اجتماعی است که باید نصب العین همه ما قرار بگیرد.

حجت الاسلام و الملسمین  روحانی نژاد ادامه داد: از تمامی خیران و افراد نیکوکار دعوت می کنیم که همواره نگاهشان به مسئله وقف، نگاهی ژرف و عمیق باشد و در نهادینه سازی این سنت حسنه تلاش داشته باشند.

وی بیان کرد: سیاست های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور این است که سنت وقف را در جامعه به معنای واقعی توسعه دهیم و در این زمینه کارهایی نیز صورت گرفته است. همچنین یکی از وظایف علما و روحانیون این است که در بحث توسعه سنت حسنه وقف در جامعه تلاش کنند.

حجت الاسلام و الملسمین روحانی نژاد در ادامه سخنان خود بیان داشت: کردستان جزو یکی از قدیمی ترین مناطق ایران است و اصالت ایرانی در این منطقه به خوبی به چشم می خورد، لذا باید تلاش کنیم که سنت وقف در این استان توسعه بیشتری پیدا کند.

وی افزود: مردم باید نتیجه وقف را لمس کنند تا به این موضوع اعتماد بیشتری داشته باشند، زیرا دشمنان می خواهند که نگاه و باور مردم به مسایل دینی همانند وقف و موقوفه را منحرف نمایند و در همین راستا 5 شبکه ماهواره ای به صورت مستقیم علیه وقف فعالیت و تبلیغات منفی می کنند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha