پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: احساس امنیت به این معنی است که برای انجام شدن کار نیاز به پارتی نباشد و مردم از دیدار با مسئولان ترسی نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در جلسه درس اخلاق مدیران استان همدان با اشاره به نامه امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر، گفت: در این نامه حضرت ویژگی ها و وظایف یک مسئول در حکومت اسلامی را اعلام می کند.
 
وی افزود: حضرت امیرالمومنین(ع) در هر جا با توجه به مخاطب و فراخور درک آنان موعظه گری می کردند و در این نامه مخاطب، یک مسئول جامعه اسلامی است.
 
امام جمعه همدان با بیان این که مخاطب این نامه تک تک مسئولان در جامعه اسلامی هستند، اظهار داشت: مسئولیت تنها به معنای مدیر بودن نیست، بلکه هر کسی که از بیت المال حقوق می گیرد مورد خطاب حضرت علی(ع) است.
 
وی تاکید کرد: پذیرش مسئولیت در نظام اسلامی بسیار خطرناک است، چرا که ورود به این عرصه لغزنده، نیازمند آن است که هر لحظه مراقب باشیم زمین نخوریم.
 
نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه بیانات امام علی (ع) در همه زمان ها قابل استفاده است، یادآور شد: زمانی که خطبه ها و نامه های حضرت را انسان مطالعه می کند این مطلب در ذهن متبادر می شود که گویی این جملات را امروز حضرت برای ما فرموده است.
 
وی با بیان این که دعوت به تقوا اولین نصحیت حضرت به مالک است، یادآور شد: اگر ما نهج البلاغه را ببندیم و تنها به همین یک مورد اقدام کنیم برای ما کافی است، چرا که حرف اول و آخر همه انبیا و اولیا الهی تقوا بوده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، دومین نصیحت حضرت را اطاعت از خداوند و انجام کارهای واجب و مستحب عنوان کرد و گفت: از آن جایی که مسئولان بیشتر در معرض خطر هستند، بنابراین نیاز بیشتری به ارتباط با خداوند دارند و نه تنها واجبات را باید انجام دهند، بلکه توجه به مستحبات را هم مدنظر قرار دهند.
 
وی، میز مدیریت را قرار گرفتن در لبه پرتگاه دانست و گفت: انتظار جامعه اسلامی از مسئولان این است که باید با زبان، قلب و دستشان در همه حال خداوند را یاری کنند.
 
نماینده ولی فقیه در استان همدان، خدمت به مردم را از امور مهم در جامعه اسلامی دانست و  تصریح کرد: خدمت به مردم بسیار مهم است تا جایی که در روایات، مردم اساس و ستون حکومت معرفی شده اند، اما هدف نهایی در حکومت اسلامی خدمت به مردم نیست، بلکه هدف زمنیه سازی برای ظهور است.
 
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، داشتن چهار شاخصه را ویژگی اصلی مدیران در حکومت اسلامی عنوان کرد و گفت: اولین وظیفه ای که مدیران باید نسبت به انجام آن ملزم باشند، توجه به فرهنگ و دین است، مگر می شود کسی از بیت المال مسلمانان ارتزاق کند، اما نسبت به دین خدا بی توجه باشد.
 
امام جمعه همدان ادامه داد: دومین مورد، آشکار بودن اصلاح گری در جامعه است و این که مردم باید پیشرفت در جامعه را حس کنند و رفع شدن مشکلات را مشاهده کنند.
 
وی، احساس امنیت مردم در نزد مسئولان را دیگر ویژگی مدیر در حکومت اسلامی نامید و یادآور شد: احساس امنیت به این معنی است که برای انجام شدن کار نیاز به پارتی نباشد و مردم از دیدار با مسئولان ترسی نداشته باشند.
 
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه عده ای از جوانان زمانی که می گوییم، چرا نماز نمی خوانید این بهانه را مطرح می کنند که بیکاری و مشکلات زیاد شده است، مطرح کرد: رفتار مدیر نباید طوری باشد که با عملکرد او مردم از دین خدا زده شوند.
 
وی در پایان هدف نهایی حکومت اسلامی را اقامه حدود تعطیل شده خداوند عنوان کرد و گفت: اگر مدیران در حکومت اسلامی درست عمل کنند هیچ کس بهانه ای برای دین گریزی پیدا نخواهد کرد.
 
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha