پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 499708
۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
کارگاه نقد مستند «آن زمستان» برشی از زندگی آیت الله مصباح یزدی

حوزه/ مستند «آن زمستان» برشی از زندگی آیت الله مصباح یزدی در کارگاه نقد مستند اشراق نقد و بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مستند «آن زمستان» برشی از زندگی آیت الله مصباح یزدی پیش از ظهر امروز در کارگاه نقد مستند اشراق در سینما آوینه قم و با حضور کارگردان فیلم و کارشناسان نقد و بررسی شد.

این کارگاه به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم و با همکاری گروه تبلیغ رسانه ای محجا(مستندسازان حوزه جهان اسلام) برگزار شد و احمد شریف زاده کارگردان، صادق خرازی کارشناس و حجت الاسلام عباس محسنی منتقد حوزوی نیز در این کارگاه حضور داشتند.

در ابتدای این کارگاه شریف زاده کارگردان مستند «آن زمستان» با بیان این که این مستند حاصل 4 سال تلاش همکاران رسانه ای بنده است، گفت: این مستند به بخشی از زندگی آیت الله مصباح یزدی پرداخته است و امیدواریم بتوانیم بخش های دیگر زندگی این عالم فیلسوف را نیز به صورت مستند تهیه و در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

در بخش بعدی کارگاه، صادق خرازی به عنوان کارشناس سخنرانی کرد و بیان داشت: بنده آیت الله مصباح را فیلسوف صمدانی، مفسر و عالم ربانی می دانم و جایگاه ویژه ای برای این شخصیت بزرگوار قائل بوده و هستم.

وی آیت الله مصباح یزدی را بزرگترین متفکر حوزه عنوان کرد و افزود: به نظر بنده این مستند چهره واقعی آیت الله مصباح یزدی را نشان نداده است از این لحاظ که شخصیت ایشان بسیار والاتر از شخصیتی است که در مستند نمایش داده شده است و برخی چیدمان ها موردنظر جامعه مخاطب نخواهد بود.

خرازی با بیان این که آیت الله مصباح یزدی از ابتدا مبارز واقعی بوده و هست و همواره در برابر تحریف ها و انحرافات ایستاده و شجاعانه برخورد کرده است، گفت: بنده سخنان برخی دوستان اصلاح طلب درباره آیت الله مصباح یزدی را قبول ندارم چون ایشان بیش از 50 سال است که در میدان واقعی مبارزه قرار دارد و شخصیت هایی همچون ایشان در حوزه بسیار کم هستند.

در بخش پایانی کارگاه نیز حجت الاسلام محسنی به عنوان منتقد حوزوی، موسیقی انتخاب شده برای مستند را بسیار نامأنوس دانست و خاطرنشان کرد: ساختار مستند، طولانی، نامناسب و خسته کننده است و جا دارد با استفاده از برخی مطالب و کاراکترها این ساختار تصحیح شود.

وی با بیان این که مستند تهیه شده کاملا رئال است و به جای اسطوره نگاری به دنبال اسطوره اندیشی است، ادامه داد: مستند به دنبال ارائه اسطوره اندیشه ای است که این مطلب از ویژگی های بارز آیت الله مصباح یزدی است.

این منتقد حوزوی نگاه سیاسی به مستند «آن زمستان» را نگاه غیرصحیح برشمرد و تصریح کرد: این مستند برشی از زندگی آیت الله مصباح یزدی است و جا دارد نگاه ما به مستند نگاهی اجتماعی باشد.

وی بیان داشت: ضروری بود از تیتر روزنامه ها و رسانه ها در جای جای مستند مطابق با متن استفاده می شد که جلوه ویژه تری به مستند ببخشد که این اتفاق نیفتاده بود.

گفتنی است: این کارگاه امروز یکشنبه 30 تیرماه 1398 در سینما آوینه قم واقع در نیروگاه، بلوار آیت الله کاشانی نبش کوچه 68 برگزار شد.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha