شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عبادی

حوزه/ امام جمعه موقت بیرجند، پرداخت زکات را زمینه ساز زدودن چهره فقر از جامعه دانست و گفت: کمک و تبلیغ برای احیای فریضه الهی زکات وظیفه دینی ما است که باید به این امر توجه شود.

حجت الاسلام سیدمحمد باقر عبادی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به اهمیت پرداخت زکات گفت: پرداخت زکات که انفاق در راه خداست یکی از موارد انسان سازی است.

وی، پرداخت زکات را زمینه ساز  زدودن چهره فقر از جامعه دانست و افزود: کمک و تبلیغ برای احیای فریضه الهی زکات وظیفه دینی ما است که باید به این امر توجه شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: كشاورزان با همتي دو چندان و با وجود خشکسالی هایی که در کشور و استان شاهد بودیم، نهضت ترويج و پرداخت زكات را بيش از گذشته احیا می کنند.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی پرداخت زکات باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: زکات آثار و برکاتی دارد که یک مورد آن، افزایش رزق و روزی است و در روایات داریم که زکات رزق و روزی را زیاد و خدا هم لطفش را شامل حال آن فقرا می‌کند.

امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد: امتحان زکات از امتحان نماز بسیار دشوارتر است؛ چراکه انجام واجب نماز نیازی به هزینه کردن مال ندارد اما در پرداخت زکات باید انسان از مال خود بگذرد.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به رشد پرداخت زکات در استان، افزود: در چند سال اخیر با تشکیل ستاد زکات تحول عظیمی ایجاد شده، به طوری که خراسان جنوبی روند رو به رشدی در زمینه زکات داشته است.

وی ادامه داد: کمیته امداد نیز در این زمینه خوب عمل کرده و باید جاذبه هایی ایجاد شود که پرداخت کنندگان زکات بیشتر شوند.

عبادی تصریح کرد: مردم خراسان جنوبی در کمک به هم نوع از نظر فرهنگی و ایمانی همیشه پیشرو در کشور هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha