سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام هاشمی نژاد ، امام جمعه باغملک

حوزه/ امام جمعه باغملک گفت: روزهای تعطیلی تابستان که اکثر مردم به دلیل گرمای هوا در منازل به سر می‌برند، این فرصت را برای طلاب ایجاد می‌کند تا به درس و بحث‌های طلبگی خود پرداخته و خود را برای سال تحصیلی جدید آماده سازند.

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی نژاد، امام جمعه باغملک، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به فرصت خوب تابستان برای تقویت بنیه علمی طلاب، اظهار داشت: روزهای تعطیلی تابستان که اکثر مردم به دلیل گرمای هوا در منازل به سر می‌برند، این فرصت را برای طلاب ایجاد می‌کند تا به درس و بحث‌های طلبگی خود پرداخته و خود را برای سال تحصیلی جدید آماده سازند.

وی با بیان اینکه ایام تابستان به معنای تعطیلی درس و بحث‌های طلبگی نیست، گفت: معنایی ندارد یک طلبه صرفاً به واسطه تعطیل بودن ایام تابستان، فعالیت‌های علمی خود را قطع نماید! طلبه معنای علم‌آموزی از ابتدا تا پایان مرگ است.

حجت‌الاسلام هاشمی نژاد، وجود روزهای تعطیل در میان سال برای طلاب را به منزله تقویت دیگر بعدهای ذی طلبگی دانست و افزود: یک طلبه در روزهای تعطیل می‌تواند با شرکت در فعالیت‌های عام‌المنفعه و البته گروه‌های جهادی، روح خود را تقویت کند و گرهی از کار مردم باز کند.

امام جمعه باغملک، با تأکید بر اهتمام مدیران مدارس علمیه، نسبت به پر کردن اوقات فراغت طلاب، گفت: مدیران مدارس علمیه باید با برنامه‌ریزی‌های منسجم، زمان‌هایی که در خدمت خانواده و اهل و عیال نیستند را به صورت محسوسی پوشش دهند.

وی در پایان با بیان اینکه ایام تابستان فرصت بسیار خوبی برای جذب دانش آموزان و نوجوانان به مساجد است، اظهار داشت: برگزاری دوره‌های تابستانه در مساجد یکی از راه‌های جذب نوجوانان است که طلاب می‌توانند با اجرای برنامه‌های مفرح در کنار دیگر کلاس‌های اخلاقی و دینی، آنها را در خط صحیح نگه دارند.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha