سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سازمان اسلامی در نیجریه خواستار تشکیل اجلاس امنیت ملی شد

حوزه/ سرپرست امامان جماعت جامعه اسلامی الحبیبیة نیجریه در مراسمی، ضمن درخواست برای تشکیل اجلاس فوری «امنیت ملی» از دولت نیجریه خواست برای حل مشکل ناامنی چاره ای بیاندیشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از dailytrust، جامعه اسلامی الحبیبه در شهر ابوجا؛ پایتخت کشور آفریقایی نیجریه، خواستار تشکیل یک اجلاس فوری «امنیت ملی» برای حل مشکل ناامنی در این کشور شد.

استاد ادیمه فواد، سرپرست ملی امامان جماعت مسجد حبیبیه در ابوجا روز گذشته طی سخنانی در دوازدهمین مراسم اهدای اجرایی ولیمه القرآن و یازدهمین مراسم اهدای جوایز مسلمان شایسته در نیجریه اظهار داشت: جامعه ای که حوزه فعالیت های آن بر مبنای تعلیم و تربیت اسلامی و دعوت دینی و سایر فعالیت های اسلامی عمل می کند، وجود ناامنی ناشی در کشور را مورد تقبیح و انتقاد قرار می دهد.

این روحانی در ادامه از دولت فدرال نیجریه خواست اجلاسی با رهبران آموزه های مختلف اسلامی از 6 منطقه جغرافیایی- سیاسی مختلف در این کشور تشکیل داده و به معضل ناامنی در نیجریه رسیدگی کنند.

وی گفت: سطح ناامنی در این سرزمین قلب آدم را به درد می آورد و تقریبا هر روزه شاهد مواردی از آدم ربایی و وقوع قتل هستیم که به طور روزانه گزارش می شوند. ما از دولت می خواهیم در راستای امنیت ملی اجلاسی تشکیل دهد.

وی گفت که برای دستیابی به نتایج پایدار بایستی همۀ ذینفعان شامل جوامع مذهبی، سنتی، جوامع مدنی و دانشگاه ها باهم دیگر در این راستا همکاری داشته باشند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha