جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام کلانتری

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری گفت: با وجود تهدید های استکبار و بدعهدی های ان ها که به همه جهانیان ثابت شده است، مسئول و دولتمردی که به دنبال مذاکره باشد را نمی توان انقلابی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، ظهر امروز در آیین اختتامیه دوره آموزشی حیات طیبه فعالان دانشجویی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور که در همدان در حال برگزاری است، دانشجویان را بازوان اصلی کشور برای آینده انقلاب عنوان کرد و گفت: جرقه های اصلی پیروزی انقلاب اسلامی با حرکت های دانشجویان در سال ۱۳۴۱ رقم خورد و تا امروز در این مسیر توانسته ایم ادامه دهیم.

وی افزود: اگر به مسیر تاریخی حرکت انقلاب اسلامی نگاه کنیم ان را همانند قطاری خواهیم دید که در برخی از ایستگاه‌ها حزب یا تشکل خاصی از آن پیاده شده است و یا این که افراد جدیدی سوار بر آن شده‌اند.

حجت‌الاسلام والسملیمن کلانتری با بیان این که انقلاب اسلامی ایران بزرگترین انقلاب مردمی جهان است، خاطر نشان کرد: هیچ انقلابی را نمی توان نام برد که در آن این گونه توده های مختلف مردمی را با خود همراه کند، البته لازم به ذکر است که در طول این سالها عده ای که همراه انقلاب بودند در میانه راه از قطار انقلاب پیاده شدند و حتی برخی از آنها در مقابل انقلاب نیز دست به اسلحه بردند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: با دیدن این اتفاقات به این نتیجه می رسیم که همواره در حال آزمایش و امتحان بوده و هستیم و اگر شخصی به مبانی انقلابی و دینی پایبند نباشند نمی تواند از این امتحانات سربلند بیرون بیاید.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این که عربستان امروز همکار و یاور اسرائیل شده است، یادآور شد: در جهان امروز آنقدر مسائل سیاسی پیچیده شده است که آینده به راحتی قابل پیش‌بینی نیست.

وی هوشیاری در مقابل حرکات دشمنان را ضروری خواند و گفت: هدف اصلی دشمن ایحاد دعوا و نفاق در  بین مسلمانان است و این جا است که انسان اهمیت ایجاد و تشخیص مرز بندی دقیق در این شرایط را درک می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری خاطر نشان کرد: در سال 88 برخی از جریان ها با جریان های داخل کشور مرز هایی ایجاد کرده بودند، اما با جریان های خارج‌ از کشور هیچ مرز بندی نداشتند به همین دلیل با مشکلاتی مواجه شدند.

وی، تقوای دینی و سیاسی را مهمترین شاخصه برای انتخاب راه درست عنوان کرد و گفت: با وجود تهدید های استکبار و بدعهدی های آن ها که به همه جهانیان ثابت شده است، مسئول و دولتمردی که امروز به دنبال مذاکره باشد را نمی توان انقلابی دانست.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان یادآور شد: شرط داشتن تشکل انقلابی رعایت تقوای الهی و سیاسی است چرا که اگر بتوانیم درست عمل کنیم چنین تشکلی می‌تواند خود را به عنوان بازوی پر توان نظام و انقلاب اثبات کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha