جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسجد اعظم استقلال در جاکارتا مورد مرمت و بازسازی قرار می گیرد

حوزه/ به گفته وزیر مسکن در اندونزی، کار مرمت و بازسازی مسجد اعظم استقلال در جاکارتا که به دستور رئیس جمهور این کشور آغاز شده قرار است تا مارس ۲۰۲۰ به پایان برسد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از antaranews، مسجد اعظم استقلال در جاکارتا طبق دستور جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی، تحت بازسازی و مرمت قرار گرفته و طبق پیش بینی ها انتظار می‌رود که تا مارس 2020، کار مرمت این مسجد به پایان برسد.

باسکویی حدیم الجونو، وزیر آثار عمومی و مسکن عمومی در اندونزی روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: طبق دستور رئیس جمهور، کار مرمت مسجد استقلال را از می 2029 آغاز کرده‌ایم.

کار مرمت شامل بخش‌های داخلی و خارجی و محوطه مسجد و توسعه فضای سبز آن از 29 درصد به 35 درصد می‌باشد.

وزیر همچنین روز شنبه از مسجد استقلال که در جاکارتای مرکزی واقع شده بازدید کرد تا به کار بازسازی سرکشی کند. وی تاکید کرد زمانی که کار مرمت و بازسازی مسجد استقلال به پایان برسد، این نمای تاریخی نه تنها افتخار مسلمانان اندونزی بلکه افتخار ملی این کشور خواهد بود.

مسجد همچنین قرار است به یک محوطه پارکینگ دو طبقه با ظرفیت تقریبا دو هزار اتومبیل نیز مجهز شود.

دفاتر و یک پارک آموزشی اسلامی که در زیرزمین مسجد واقع شده نیز قرار است بازسازی شوند. برای تسریع کارهای نوسازی نیز تعداد کارکنان ساختمان سازی از 200 نفر به حداقل 400 نفر افزایش یافته اند. بودجه کار ساخت و ساز در سال های 2019-2020 به میزان 465.3 میلیارد روپیه اندونزی تخمین زده شده است.

 

گفتنی است محوطه مسجد اعظم استقلال با تقریبا 1.9 هزار و 547 متر مربع مساحت، بیش از 80 هزار متر مربع ساختمان دارد. این مسجد ظرفیت اقامه نماز 200 هزار نمازگزار را داراست. سنگ بنای این مسجد را نخستین رئیس جمهور اندونزی در 24 آگوست 1961 گذاشت و کار ساخت آن 17 سال به طول انجامید. این مسجد در 22 فوریه 1978 رسما افتتاح گردید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha