پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام امید رحمانی

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: دوره تربیت مربی تدبر در قرآن کریم برای دومین بار در استان ویژه طلاب و روحانیان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام امید رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار « حوزه» در خراسان شمالی اظهار کرد: دومین دوره تربیت مدبر قرآن کریم مربوط به جزء 29 است و ثبت‌نام به‌منظور شرکت در این دوره از میان طلاب سطح یک این استان انجام می‌شود.

وی هدف از برگزاری این دوره را آشنا شدن طلاب علاقه‌مند با مفهوم و روش تدبّر در قرآن کریم دانست و افزود: دوره تدبّر در قرآن کریم با توجه و بهره‌گیری از روش‌های نوین و به‌روز اندیشه ورزی در قرآن برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رحمانی با بیان اینکه دوره نخست این دوره در سال گذشته برگزار شد، اظهار کرد: نخستین دوره تربیت مربی تدبر در قرآن کریم استان خراسان شمالی در بهمن سال 97 و با شرکت طلاب سطح دو و سه در حوزه علمیه استان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه تدبر در جز سی‌ام قرآن کریم و درس‌نامه روش تدبر در قرآن کریم ازجمله سرفصل‌های نخستین دوره تربیت مربی تدبر در قرآن کریم بود، خاطرنشان کرد: سرفصل‌های تعیین‌شده دوره توسط مدرسان دوره ارائه شد و پس از پایان دوره با برگزاری آزمون ارزیابی به طلابی که نمره قابل‌قبول را کسب کردند، گواهی معتبر پایان دوره داده شد.

مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به استقبال پرشور طلاب استان از نخستین دوره تربیت مربی تدبر در قرآن کریم تصریح کرد: در نخستین دوره تربیت مربی تدبر در قرآن کریم خراسان شمالی 50 نفر از طلاب خواهر و برادر این استان در این دوره شرکت کردند.

وی با بیان اینکه این طلاب علاقه‌مند به شرکت در دومین دوره تربیت مربی تدبر در قرآن کریم می‌توانند به‌منظور ثبت‌نام در این دوره به اداره فرهنگی حوزه علمیه استان مراجعه کنند، افزود: ظرفیت ثبت‌نام در این دوره محدود است و اولویت ثبت‌نام با طلابی است در دوره نخست  آن  شرکت کرده اند و در این دوره نیز زودتر از بقیه ثبت‌نام کنند.

مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه دوره تربیت مربی تدبر در قرآن کریم در دو مرحله برگزار می‌شود، تصریح کرد: مرحله نخست این دوره در روزهای پنجشنبه و جمعه  10 و 11 مردادماه و از صبح تا عصر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha