پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امتحانات

حجت الاسلام شریف زاده از شرکت بیش از ۵هزار طلبه در امتحانات پایان سال تحصیلی ۹۸-۹۷ حوزه علمیه استان اصفهان در ۲۲ حوزه امتحانی خبر داد.

حجت الاسلام مهدی شریف زاده در گفت وگو با خبرگزاری«حوزه» در اصفهان، درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان سال اظهار کرد: امتحانات نیم سال دوم حوزه علمیه اصفهان با وجود تحولات صورت گرفته در معاونت آموزش و حضور حجت الاسلام خطاط به عنوان معاون آموزش، بر اساس سال های گذشته برگزار شد و تنها تفاوت موجود در امتحانات در پایه اول اعمال شد.

وی افزود: در دروس صرف و نحو۱و۲ نحوه برگزاری امتحانات با سال های گذشته متفاوت بود، به این صورت که فقط طلابی مجاز به شرکت در امتحان اصلی می شدند که در امتحان توصیفی مدارس علمیه، موفق به کسب امتیاز عالی با خوب شده و به مرکز مدیریت از طریق سامانه سدید معرفی می شدند.

مسئول برگزاری امتحانات حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: برای رفاه حال طلاب و کسب آمادگی هرچه بیشتر، دروس یاد شده در دو مرحله برنامه ریزی و امتحان گرفته شد، مرحله اول در طول امتحانات که ۶۰ درصد طلاب پایه اول در آن شرکت کردند و مرحله دوم که در تاریخ ۱۲، ۱۴ و ۱۶ مرداد ماه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام شریف زاده در مورد نحوه زمان بندی امتحانات، اظهار کرد: دروس جنبی و اصلی حوزه علمیه اصفهان به صورت جداگانه برگزار می شود به این صورت که دروس جنبی در ۲ روز و قبل از شروع امتحانات اصلی برگزار شد و دروس اصلی نیز در ۱۶ روز برنامه ریزی و انجام پذیرفت.

وی در ادامه گفت: امتحانات امسال به صورت متمرکز برای مدارس شهر اصفهان در یک حوزه امتحانی یعنی  حسینیه همدانیان برگزار شد و  طلاب مدارس شهرستانها در ۲۱ حوزه امتحانی دیگر  با حضور ناظر امتحانات و به صورت همزمان و یکپارچه با ارسال سؤالات از طریق سامانه سدید برگزار شد.

 مسئول برگزاری امتحانات حوزه علمیه اصفهان افزود: با توجه به ثبت نام انجام شده در مدارس علمیه، طلاب طرح هجرت، روحانیون مستقر، طلاب طرح خدمت توسط مرکز مدیریت و حذف واحد به علت عدم حضور برخی طلاب در کلاس ها، حدود ۳۵۰۰ طلبه اصفهانی و ۲ تا ۳ هزار طلبه در شهرستان ها در ۱۲ عنوان دروس جنبی و ۵۲ عنوان دروس اصلی در این آزمون شرکت کردند.

وی درباره نحوه تصحیح اوراق امتحانی نیز بیان داشت: تصحیح اوراق امتحانی در پایه های ۱ تا ۶ به صورت متمرکز و پس از جمع آوری برگه ها از حوزه های امتحانی شهرستانی در مرکز مدیریت توسط اساتید مشغول به تدریس در همان عنوان درسی انجام می شود و در پایه های دیگر توسط اساتید سطوح عالی حوزه علمیه تصحیح انجام می شود.

حجت الاسلام شریف زاده گفت: نتایج امتحانات پایه های ۱ الی ۶ تا ۲۴ تیرماه و در پایه های بالاتر به تدریج اعلام خواهد شد و طلاب برای اعتراض از اوایل مردادماه (اطلاع رسانی انجام خواهد شد)به مدت ۳ روز مهلت خواهند داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امتحانات جبرانی تا قبل از فرا رسیدن ماه محرم در حوزه امتحانی شهر اصفهان برای همه طلاب شهرستانی و اصفهانی برگزار می گردد و فقط در حوزه امتحانی داران شامل مدارس فریدونشهر، چادگان، خوانسار و حوزه امتحانی اقدمیه شامل مدارس سمیرم، دهاقان، امام حسین(ع) امتحان جبرانی خواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha