پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید محمد باقر موسوی

حوزه/ سرپرست حوزه علمیه استان لرستان از تحصیل قریب به یک هزار و ۳۰۰ طلبه در ۱۳ مدرسه علمیه این استان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد،حجت الاسلام سید محمد باقر موسوی، امروز در اختتامیه دوره میثاق طلبگی طلاب جدیدالورود حوزه علمیه استان لرستان، گفت: این دوره با هدف  آشنایی کلی با اهداف و سیمای حوزه و رسالت طلبگی برگزار شد.

وی با بیان اینکه طلاب باید از همان ابتدای ورود به حوزه قدر جایگاه و رسالت تبلیغی خود را بدانند، افزود: اخلاص در تحصیل و انگیزه در کسب تهذیب و علم از ویژگی های یک طلبه موفق است که طلاب باید از همان ابتدا به این ویژگی ها توجه جدی داشته باشند .

وی با بیان اینکه مسائل تهذیبی، آموزشی و پژوهشی با ارزیابی و نظارت اساتید در مدارس علمیه در حال اجرا است، افزود: روند رشد شاخصه های فوق در مدارس علمیه لرستان مطلوب است و هم اکنون نیز طرح  جامع تهذیبی تربیتی در 13 مدرسه علمیه استان در حال اجرا است .

سرپرست حوزه علمیه استان لرستان در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون قریب به یک هزار و 300 طلبه در 13 مدرسه علمیه استان مشغول فراگیری علوم حوزه هستند، خاطر نشان کرد: این تعداد طلبه در پایه های یکم تا دهم به تحصیل مشغول هستند .

حجت الاسلام موسوی در پایان با اشاره به اینکه دوره میثاق طلبگی برای 145 طلبه جدیدالورود حوزه علمیه استان لرستان برگزار شد، خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان پس از طی دوره های مورد نیاز و موفقیت در این دوره ها به عنوان طلبه جذب مدارس علمیه استان خواهند شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha