جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام  فروغی

حجت الاسلام فروغی گفت: با توجه به درخواست مکرر طلاب حوزه علمیه اصفهان و تلاش مجدانه مسئولین، مجوز صدور مدرک سطح ۴ برای مرکز مدیریت حوزه علمیه استان اصفهان اخذ شد.

حجت الاسلام حسنعلی فروغی در گفت و گو با خبرگزاری«حوزه» در اصفهان اظهار کرد: با توجه به صدور مدرک سطح ۳ توسط حوزه علمیه اصفهان برای طلابی که دارای شرایط اخذ مدرک بوده اند، حسب درخواست طلاب و پیگری های لازم، مجوز صدور مدرک سطح ۴ برای اصفهان توسط شورای عالی حوزه های علمیه نهایی شد.

وی افزود: طلاب برای اخذ مدرک سطح ۳ باید دارای شرایطی مثل معمم دائم بودن، کسب معدل بالای ۱۴و اتمام دروس کتبی و شفاهی پایه ۱ تا ۱۰ باشند تا در مرحله بعد به ارائه موضوع و نگارش رساله و نهایتاً بعد از انجام دفاع رساله خود، مدرک سطح ۳ را اخذ کنند.

مسئول واحد مدارج علمی حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: طلابی که در مراکز تخصصی مشغول به تحصیل در سطح کارشناسی ارشد هستند، نیز می توانند با ارائه ریز نمرات توسط موسسه و نگارش رساله، مدرک تخصصی خود را دریافت کنند.

حجت الاسلام فروغی در ادامه بیان کرد: با توجه به اخذ مجوز صدور مدرک سطح ۴ از شورای عالی حوزه های علمیه، در حال آماده سازی زمینه ها و معرفی اساتید آن هستیم و طی اعلامی که انجام خواهد شد، به ثبت نام متقاضیان حوزوی خواهیم پرداخت.

وی گفت: اخذ مدرک سطح ۴ نیز مثل سطح ۳ دارای شرایطی است، به عنوان مثال طلاب باید مدرک سطح ۳ خود را دریافت کرده باشند و معمم دائم بوده و علاوه بر این شرایط، تقریرات چهار سال از درس خارج فقه و اصول یکی از اساتید را نیز ارائه کنند.
 

حجت الاسلام فروغی تصریح  کرد:‌ طلاب برای هر سال باید تقریرات ۱۱۰ جلسه از درس فقه و ۱۱۰ جلسه از درس اصول را ارائه نمایند و پس از ارزیابی، در مصاحبه شفاهی نیز شرکت کنند که جمعا ۴ دوره تقریرات و ۴ مصاحبه فقه و اصول طی چهار سال توسط اساتید انجام خواهد شد. در صورت کسب امتیاز لازم  می توانند به ارائه موضوع و نگارش رساله و نهایتاً دفاع از رساله بپردازند.

مسئول واحد مدارج علمی حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: رساله سطح ۴ باید حداقل دارای ۱۲۰ صفحه و مشتمل بر نظرات محقق و بیان ادله وی باشد.

حجت الاسلام  فروغی در پایان گفت: طلابی که در رشته های تخصصی حضور دارند، برای سطح ۴ نیاز به دو دوره مصاحبه خواهند داشت و بعد از آن رساله خود را ارائه می دهند و مدرک تخصصی دریافت می کنند. اما اگر بخواهند مدرک فقه و اصول را دریافت کنند، دو مصاحبه دیگر نیز از ایشان اخذ می گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha