جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آل هاشم

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تاکید بر اینکه برخی‌ها قاطعیت را فریاد زدن و برخورد بد می‌پندارند، گفت: گسترش چتر عدالت و عدم ملاحظه این و آن در قضاوت را پیش بگیرید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس کل‌دادگستری آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: تماس‌هایی زیادی با من شد تا جلوی این جابجایی در دادگستری را بگیریم تا بیشتر از محضر حاج آقا مظفری بهره بگیریم که بنده عرض می‌کردم این تغییرات طبق سیاست قوه قضائیه بوده و موضوع ارتقای رئیس کل دادگستری نیز مطرح است. 

وی با بیان اینکه جلسات ارتباط با مردم و خدمات فرهنگی در زندان از جمله ویژگی‌های برجسته حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری بود، خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰۰ زندانی مانوس با قرآن داریم و حتی یک فردی که هیچ سوادی نداشت الان در زندان حافظ کل قرآن شده است. 

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: رسیدگی به کارخانجات ورشکسته و احیای دوباره آنها از دیگر کارهای دادگستری استان بود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم خطاب به رئیس کل جدید دادگستری استان، گفت: همت بر تشکیل حل اختلاف داشته باشید منظور یعنی شوراهای حل اختلاف محله‌ای، مسجدی، کدخدا منشی تشکیل شود تا میزان پرونده در دادگستری کاهش یابد چراکه اکثر پرونده‌ها نیاز به رفتن به دادگستری ندارد. 

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه برخی‌ها قاطعیت را فریاد زدن و برخورد بد می‌پندارند، بیان داشت: با مراجعین با برخورد خوب و قاطع برخورد شود چراکه با مهربانی هم می‌توان جلو رفت. 

وی به همیت، پشتیبانی و حمایت و کمک بین نیروهای دستگاه قضایی تاکید کرده و گفت: گسترش چتر عدالت و عدم ملاحظه این و آن در قضاوت را پیش بگیرید. 

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: از دیگر مطالبات از دستگاه قضائی این است که کاهش اطاله دادرسی و سرعت بخشیدن به قضاوت‌ها بدون عجله، برخورد قاطع و سریع با مفسدان اقتصادی و تلاش برای از بین بردن زمینه‌های فساد صورت پذیرد. 

وی توضیح داد: نظارت مستمر و دقیق درونی برای برخورد شدید با نیروهای ناسالمی که خدایی ناکرده در داخل قوه قضائیه ممکن است باشد از دیگر انتظارات است. 

امام جمعه تبریز افزود:  افزایش تلاش و مطالبه از سایر نهادها برای گسترش شفافیت در امور مختلف به خصوص مسائل اقتصادی نیز از دیگر انتظارات است. 

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های جوانان مومن انقلابی به عنوان موتور محوره تحول دستگاه قضایی است، گفت: امیدواریم تدابیر رهبر عزیزمان و مطالبه ایشان در بحث عدالت در گام دوم انقلاب که از قوه قضائیه انتظار دارند را با همدلی انجام دهیم. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha