پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی

حوزه/ دبیر شورای عالی امنیت ملی، با بیان اینکه مذاکره با فردی که به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نیست، حماقت و نشانه ضعف و درماندگی است، گفت: دشمنان ما به این باور رسیده‌اند که نمی‌توان با بزرگنمایی شبح خیالی جنگ، ملت ایران را وادار به پذیرش ذلت کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، در دیدار با رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، اظهار داشت: اتخاذ راهبرد «مقاومت فعال» از سوی جمهوری اسلامی ایران، ظرف مدت کوتاهی معادلات قدرت در منطقه را تغییر داد.

وی تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس در پشتیبانی از راهبرد «مقاومت فعال» در برابر سیاست «فشار حداکثری» آمریکا نقش مهمی دارد.

شمخانی بیان داشت: استفاده از مزیت، فعال‌سازی ظرفیت و ایجاد قابلیت از جمله مهمترین سیاست‌های اجرایی کشور برای محقق ساختن راهبرد مقاومت فعال است.

وی افزود: از اردیبهشت ماه سال جاری که راهبرد «مقاومت فعال» با تاخیر چند ماهه به مورد اجراگذارده شد، «معادلات قدرت» در منطقه به طور کامل تغییر کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: هدف آمریکا از اتخاذ سیاست فشار حداکثری، کاهش تاب آوری اجتماعی در ایران و شکل گیری شورش‌های داخلی و در نهایت به زانو درآوردن نظام بود.

وی اظهار داشت: طرف‌های ما در برجام راهی به جز اجرای کامل تعهدات خود و تامین بدون تنازل حقوق ملت ایران ندارند.

شمخانی با بیان اینکه مذاکره با فردی که به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نیست، حماقت و نشانه ضعف و درماندگی است، گفت: دشمنان ما به این باور رسیده‌اند که نمی توان با بزرگنمایی شبح خیالی جنگ، ملت ایران را وادار به پذیرش ذلت کرد.

وی بیان داشت: با از میان رفتن تاثیر عوامل روانی و سیاسی بر بازارهای اصلی و بویژه بازار ارز ،باید همه تلاشهابه متعادل کردن نرخ ارز بر اساس واقعیتهای اقتصادی معطوف شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد:  توجه به فعال شدن بخش خصوصی واقعی در اقتصاد کشور می‌تواند مانند ورود بسیج به جنگ تحمیلی، معادلات اقتصادی را به صورت کامل متحول نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha