چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ دوره میثاق طلبگی ۲۰۰ طلبه جدید الورود حوزه علمیه قزوین، در مراسمی با حضور نمایند ولی فقیه استان، آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در مراسم دوره آغاز میثاق طلبگی که در سالن اجتماعات مسجد النبی (ص) قزوین برگزار شد، گفت: امروز جوانان علاقهمند به علوم دینی، دعوت پیغمبران و ائمه معصومین (ع)  را با شایستگی لبیک گفته که حرکتی بسیار مبارک و ارزشمند محسوب می شود.

وی ضمن تبریک به خانواده های طلاب جدید الورود، بیان کرد: شما طلاب همان رزمندگان دوران دفاع مقدس هستید، ولی موضوع جهاد امروز متفاوت تر است. جهاد کبیر بالاترین و با ارزش ترین و شاید سخت ترین مرتبه جهاد باشد.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: امروز باید مثل همیشه با نفس مبارزه  کرد و هواهای نفسانی و شیطانی را به خوبی مهار نموده و مسیر را گم نکنیم .

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: دشمنان امروز در تلاش هستند که نور خدا را خاموش نمایند و فساد و فحشا را در جامعه ترویج دهند، ولی خدای متعال این اراده را کرده که دینش همیشه برپا باشد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: اگر کسانی که در جهاد کبیر گرفتار طعمه و نقشه شوم دشمنان شود، دین، شرف و استقلال خود را از دست خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: امروز دشمنان از طریق فضای مجازی و راه اندازی سایت ها و شبکه های مختلف در تلاش هستند که نسل جوان ما را از اعتقادات اسلامی و قرآنی دور کنند که در این عرصه باید هوشیار باشیم.

 

پاسداری از مرزهای اعتقادی و سیاسی بر عهده روحانیت است

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، مدیر حوزه علمیه استان قزوین نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم به طلاب جدید الورود، گفت: آنچه که برای شما طلبه علوم دینی دارای اهمیت است این که بتوانید این مسیر سخت ودشوار، اما ارزشمند و الهی را با موفقیت به اتمام رسانده و در آینده از علما و شخصی تهای برجسته شوید.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان این که اخلاق در حوزه های علمیه مهمترین جایگاه را به خود اختصاص داده و یک طلبه از لحاظ برخورد و اخلاق باید در جامعه الگوی شایسته ای باشد، افزود: طلاب باید تفکر اسلامی را به آحاد  مردم انتقال داده و رشد معرفتی و سبک زندگی اسلامی را به خوبی در جامعه نهادینه نمایند.

وی تصریح کرد: طلاب حوزه های علمیه باید تلاش کنند در راستای بصیرت افزایی و روشنگری جامعه، نسل جوان را نسبت به تهدیدات دشمن به خوبی آگاه نموده و از تحقق اهداف دشمنان در این عرصه جلوگیری کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان این که امروز حفاظت و پاسداری از مرزهای اعتقادی و سیاسی بر عهده روحانیت است، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس دشمنان از هر ترفندی برای پیروزی در جبهه های جنگ بهره می بردند و این وظیفه روحانیون بود تا با بصیرت افزایی و تبیین اهمیت، از پیروزی دشمن جلوگیری کنند.

 

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha