پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 502308
۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
حجت الاسلام دلدار

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند گفت: دوره تثبیتی حوزه علمیه رضویه بیرجند با حضور ۴۰ طلبه ورودی جدید در حال برگزاری است و تا شهریور ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام علیجان دلدار در گفتگو با خبرنگار«حوزه» در بیرجند با اشاره به شروع دوره تثبیتی اظهار کرد: دوره تثبیتی طلاب ورودی 99-98 مدرسه علمیه رضویه بیرجند با حضور والدين و طلاب جديد‌الورود در جوار مزار شهید گمنام حوزه علميه آغاز شد.

وی ادامه داد: 40 نفر از 140 متقاضی ورود به حوزه ی رضویه که در آزمون و مصاحبه پذیرش شدند در این دوره حضور پیدا کرده اند.

مدیر مدرسه  علمیه رضویه بیرجند با بیان برنامه های این دوره ی تثبیتی تصریح کرد: برنامه های این دوره در چارچوب مباحث علمی و فرهنگی تقسیم بندی شده است.

حجت الاسلام دلدار هدف از برگزاری دوره های تثبیتی را شناخت طلبه های جدیدالورود با فضای حوزه دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری این دوره ها به افراد کمک می کند تا با شناخت بیشتر وارد حوزه و پرداختن به امر طلبگی می شود.

وی به اهمیت برگزاری دوره‌های تثبیتی اشاره و عنوان کرد: این دوره مقدماتی از آنجا اهمیت پیدا می کند که یک فرد قبل از طلبه شدن به آن پی ببرد که توانایی ورود به این عرصه و زندگی کردن با این نوع سیره و روش را دارد و می تواند سختی ها و موانعی که بر سر راه یک طلبه قرار می‌گیرد را تحمل کند یا نه که این دوره زمینه ای برای شناخت مسیره راه افراد می‌شود.

مدیر مدرسه  علمیه رضویه بیرجند بیان کرد: تاثیری که این دوره در سیره و روش زندگی در افراد می تواند داشته باشد از هرجهت در زندگی او مفید واقع خواهد شد.

وی ادامه داد: این دوره از 24 تیرماه آغاز شده است و تا 2 شهریور ادامه دارد و اکثریت افراد در این دوره پذیرش می شوند.

 

انتهای پیام/ ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha