چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌‌الاسلام کمساری

رئیس مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به تشکیل انجمن های هنری در حوزه، از سازماندهی یک هزار طلبه هنرمند در این انجمن ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمد جواد کمساری، صبح امروز در اختتامیه سومین جشنواره ملی عکس حوزه(اشراق) ضمن عرض خیرمقدم به حضار اظهار داشت: مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی سال‌هاست با اعتقاد به تاثیرگذاری اقدامات هنری در تبلیغ و ترویج دین، ورود جدی و همه‌جانبه‌ای به این عرصه داشته است

وی با اشاره به این‌که این مجموعه در چهار حوزه تخصصی فعالیت‌های فرهنگی خود را سازماندهی کرده است، تصریح کرد: بخش اصلی فعالیت‌های این مرکز را آموز‌ش‌های فرهنگی و هنری تشکیل می‌دهند که سابقه 28 ساله‌ای دارند.

رییس مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی با تاکید بر این‌که طلاب علاقمند به رشته‌های هنری در سه ترم سه ماهه، با شرکت در دوره‌های آموزشی، تحت تعلیم و تربیت قرار می‌گیرند، اضافه کرد: اکنون بیش از 450 نفر از خواهران و برادران در رشته‌های مختلف هنری، در سطوح مقدماتی و پیشرفته تحت آموزش قرار دارند.

حجت‌الاسلام کمساری، تولیدات فرهنگی و هنری را یکی از رویکردهای جدی دفتر تبلیغات اعلام کرد و گفت: تولیدات مختلفی از سوی دانش‌آموختگان رشته‌های هنری مجموعه‌های ادبی نظیر شعر، داستان، رمان، خوشنویسی و هنرهای تجسمی انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که تا پایان سال، رونمایی بیش از 70 اثر فرهنگی و هنری را خواهیم داشت، ابراز داشت: به طور میانگین هر هفته بیش از یک اثر تولید کرده‌ایم و با وضعیت بودجه فعلی، اقدام خوبی به نظر می‌رسد.

رییس مرکز فرهنگی هنری مرکز تبلیغات اسلامی ادامه داد: مجموعه خوشنویسی تحت ثلث استاد فولادزاده، با هدف معرفی احادیث در راستای سبک زندگی و با دو ترجمه فارسی و انگلیسی ارائه خواهد شد.

حجت‌الاسلام کمساری، نهادسازی را رویکرد سوم مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی عنوان کرد و افزود: در این راستا به ایجاد انجمن‌های فرهنگی هنری طلاب پرداختیم که اقدامی بی‌سابقه در تاریخ حوزه‌های علمیه بود. براین اساس در این انجمن‌ها نزدیک به هزار نفر از طلاب هنرمند سازمان‌دهی شده اند.

وی رویکرد چهارم را جریان‌سازی و گفتمان‌سازی برشمرد و ابراز داشت: برگزاری جشنواره‌های اشراق با این هدف صورت گرفته و هنر معناگرا را در خلق آثار هنری مورد توجه قرار دارد.

حجت‌الاسلام و کمساری با بیان این‌که جشنواره شعر اشراق 16 بهمن‌ماه برگزار خواهد شد، ابراز داشت: سال آینده جشنواره خوشنویسی و هنرهای تجسمی حوزه برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که جشنواره‌های تخصصی، کارکرد بهتری دارند و بیشتر مورد استقبال هنرمندان قرار می‌گیرند، گفت: در جشنواره عکس حوزه شاهد ارتقا کیفی و کمی آثار نسبت به سال‌های گذشته هستیم.

رییس مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم برای ترویج حقایق دینی، هیچ زبانی کارگشاتر از زبان هنر دینی نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha