شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام عبداللهی نژاد اصفهان اداری مالی

معاون اداری، مالی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان رسالت‌ها، وظایف و اختیارات این معاونت را برای آشنایی هرچه بیشتر طلاب را تشریح کرد .

حجت‌الاسلام احمد عبداللهی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان افزود: یکی از وظایف و آرزوهای ما دراین معاونت همواره  خدمت بی منت به سربازان امام زمان بوده و هرگز درگرفتن  مسئولیت ها  نگاه به شأن و شئون نکرده ایم،بلکه سمت و سوی نگاه  ما به توان و خدمت بوده  و سعی کرده ایم همچون سربازی خدمت گذار باشیم.

معاون اداری، مالی  مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان  توضیح داد: به نظر می رسد، معنای سرباز همین باشد که در هر موقعیتی ایجاب کند ، قرار گیرد و انجام وظیفه نماید، مگر اینکه کاری را که به او بسپارند در توانش نباشد و خودش هم بداند که قادر به انجام آن کار نیست؛ در این حالت اگر بپذیرد خیانت کرده است .

وی گفت: مسأله دیگر اینکه از دغدغه های مقام معظم رهبری این است، سازمان اگر می خواهد کاری انجام دهد باید چابک باشد، لذا از پنج یا شش معاونت در این مجموعه  به سه معاونت  تقلیل پیدا کرد و تصمیم جدی مدیر محترم حوزه هم این است که معاونین حوزه از قشر روحانیت و معمّم باشند .

حجت الاسلام عبداللهی نژاد در تبیین ساختار معاونت اداری ، مالی بیان کرد : این معاونت از سه  واحد تشکیل شده است ، واحد مالی و نیروی انسانی که طبیعتاً تمام امور مالی و بحث نیروی انسانی و کارگزینی در این قسمت انجام می شود، قسمت دیگر هم پشتیبانی است که پشتیبانی مرکز و مدارس و همینطور بحث تغذیه طلاب و امور رفاهی و خدماتی در این قسمت انجام می شود  و قسمت سوم  امور حقوقی و اوقافی است که پیگیری رقبات و موقوفات حوزه و... با این واحد است.

وی درادامه  درپاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا از زمان حضور وی دراین معاونت،تغییر خاصی در عملکرد معاونت ایجاد شده  یا برنامه ها مانند سابق در حال پیگیری است،گفت: از جمله کارهایی که ما پس از پذیرفتن این معاونت انجام داده ایم آن هم با الهام و مدد از سیره اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)، اعتماد به مدیران و مسئولین مدارس تحت پوشش مرکز مدیریت و عمل بر مبنای این اعتماد بوده است با این توضیح که نوع سیستم مالی مرکز به صورت متمرکز بود.

معاون اداری، مالی  مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان   ابراز کرد: درگذشته اسناد حدود چهل واحد اداری می بایست به مرکز می آمد، چیزی که در ادارات دیگر هم مرسوم است، ولی  ما  براساس همان اعتماد بودجه ها را کلا به مدارس واگذارنموده  و در اختیار مدیران قرار دادیم، تا خودشان هزینه  کنند و فقط گزارشی برای ما ارسال می کردند که این کار چند حسن داشت، که از جمله آنها این که مدیر برای حقوق کارکنان و هم برای تغذیه طلبه ها و...به درستی برنامه ریزی می  کند.

وی  بابیان اینکه یکی از قسمت های مرتبط با معاونت اداری ، مالی آشپزخانه  و تامین تغذیه طلاب است  خاطرنشان کرد: با اذعان به اینکه تهیه  غذا د رمرکز از لحاظ کیفیت وکمیت  ... شاید آن چیزی نباشد که در منزل تهیه می گردد، اما با این وجود ما سرانه تغذیه را به مدارس داد ه ایم .

 معاون اداری، مالی  مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان  در ادامه درباره واحد حقوقی و امور اوقافی مرکز اظهار داشت: دربحث امور حقوقی و اوقافی وپیگیری رقبات که نمونه های زیادی وجود دارد،  فعالیت هایی صورت گرفته مثلاً زمینی  یا مدرسه ای در اختیار آموزش و پرورش بوده که به شهرداری فروخته شده،سپس کشف شده که این ملک متعلّق به حوزه علمیه بوده است  که در راستای احیای آن تا حد دریافت سند مالکیت پیش رفته ایم .

حجت الاسلام عبدالهی نژاد افزود:  این موارد در حوزه علمیه اصفهان فراوان است، از جمله مدارس مبارکه جاهای دیگر بوده که موقوفات آنها سر و سامان درست و حسابی نداشتند، مثلاً بسیاری از مغازه های موقوفه، وقف مدرسه خاصی بوده که تخلف شده و اجاره داده شده که این موارد در حال پیگیری است .

وی درمورد وظایف واحد فناوری اطلاعات در زیر مجموعه این معاونت بیان داشت: در این واحد شبکه ای کردن خود مجموعه مرکز و مدارس  وهمه امور مربوط به فن آوری اطلاعات انجام می گیرد، بحث اتوماسیون اداری  و پشتیبانی برنامه های نرم افزاری و ... ازدیگر وظایف این واحد است.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha