شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت‌‌الله علوی

در زمان غیبت حضرت حجت بن الحسن(عج)، علما و فقها براساس سفارش ائمه اطهار‌(ع)، مرجع مردم و پاسخگوی مسایل و سوالات آنان هستند و هدف انبیاء نیز تربیت و تعالی مردم بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی، پیش از ظهر امروز در دیدار طلاب حوزه علمیه شهرستان شبستر، با اشاره به این که داشتن هدف از ویژگی‌های انسان است، اظهار داشتند: تمام انبیای الهی برای تربیت و تعالی انسان فرستاده شده‌اند.

ایشان با اشاره به آسان بودن فهم برخی از آیات قرآن، اظهار داشتند: خداوند برای این‌که بندگان در عمل به دستورات الهی دچار مشقت نشوند، احکام اولیه را راحت و آسان در نظر گرفته‌اند.

معظم له در ادامه شناسایی خداوند را اولین مرتبه در هستی شناسی برشمرده و ابراز داشتند: در شناسایی هستی، اولین مرتبه خداشناسی است ولی متاسفانه عمل آدمی مشخص کرده که در شناسایی دیگر چیزها بیشتر کوشیده است.

حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی خاطرنشان کردند: خداوند به اسرار انسان آگاه است و معنای آن این است که خدای متعال حتی به نیات انسان نیز آگاهی دارد و به موجب لطف و رحمتش به نیات خیر، ثواب عطا می‌کند و از نیات شرع چشم‌پوشی می‌نماید.

ایشان، بندگی خداوند را منوط به تلبس به لباس خاصی ندانسته و یادآور شدند: روحانی واقعی کسی است که به دنبال تربیت و پرورش صحیح روح برود و به ظاهر بسنده نکند و لوازم آن را که همان معنویت و قرب الی‌الله است را فراهم کند.

معظم‌له در پایان هدف از تبلیغ را پرورش معنویت در خود و آن گاه مردم معرفی کرد و افزودند: امروزه در زمان عدم دسترسی به امام زمان‌(عج) مراجع و علما بنابر سفارش ائمه‌(ع)، مرجع مردم در زمان غیبت هستند و پاسخگوی مسایل و سوالات مردم هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha