جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌‌الله ملکوتی

حضرت آیت الله ملکوتی گفتند: اسلام را علمای بزرگ حفظ کرده اند و به ما رساندند و طلاب جوان نیز باید ادامه دهنده راه آنان باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معظم له امروز در دیدار طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع)شهرستان اهر که در دفتر ایشان درقم برگزار شد، به تبیین عظمت قرآن در جامعه و لزوم ترویج معارف قرآنی و وظیفه طلاب در این زمینه پرداختند.

حضرت آیت الله ملکوتی قرآن را تنها راه سعادتبخش زندگی بشر دانستند و افزودند:قرآن به عنوان معجزه جاودان پیغمبر اکرم(ص)و از طرف خدای متعال نازل شده است تا در کنار مفسرین حقیقی آن یعنی اهل بیت(ع)یگانه راه سعادتبخش بشر باشد.

*اهتمام طلاب در به پاسخ شبهات

معظم له با اشاره به این که الفاظ قرآن مجید نیز از طرف خدای متعال نازل شده است گفتند:بعضی افراد نادان می گویند الفاظ قرآن مجید را پیامبر اکرم(ص)درست کرده است و تنها محتوای قرآن بر پیامبر اکرم (ص)نازل شده است که طلاب وظیفه دارند در مقابل این گونه افراد بایستند و جواب آنان را دهند که البته قرآن کریم در جاهای مختلف خود پاسخ آنان را داده است.

حضرت آیت الله ملکوتی افزودند:شما طلاب سربازان امام زمان(عج)هستید پس سعی نمایید به اخلاق حضرت متخلق شوید و به زیارت قبور علمای بزرگ رفته و عظمت آنان را حفظ نمایید، چرا که اسلام را علمای بزرگ حفظ کرده اند و به ما رسانده اند و طلاب جوان هم باید ادامه دهنده راه آنان باشند.

ایشان نقش طلاب و روحانیون را بیان مفاهیم قرآنی درجامعه عنوان کردندوبیان داشتند:همانگونه که پیامبر اکرم(ص)و ائمه اطهار(ع)برای مردم، مفاهیم قرآن را بیان می کردند، امروز نیز طلاب و روحانیون باید آموزه های قرآن مجید را برای مردم بیان نمایند و مردم را با قرآن و اهل بیت(ع)که دو یادگار رسول خدا(ص)می باشند آشنا سازند.

معظم له  با اشاره به سابقه درخشان شهرستان اهر در تربیت علمای بزرگ گفتند:اهر در طول تاریخ همیشه مهد علمای بزرگی و صاحبان تالیفات ارزشمندی بوده است که لازم است طلاب جوان با مقام علمی و معنوی این علما بیش از پیش آشنا شوند ودر مسیر آنان حرکت نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha