پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت‌الله علوی گرگانی

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که شبهات وهابیت پوچ است گفتند: طلاب فاضل باید به شبهات اعتقادی دشمن پاسخ دهند،چرا که تمام تلاش دشمنان معطوف به سست کردن اعتقادات جوانان شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معظم له، امروز در دیدار جمعی از طلاب مدارس علمیه آذربایجان غربی به تبیین وظایف طلبگی و انتظار امام زمان(عج)از طلاب به عنوان سربازان آن حضرت پرداختند.

ایشان با اشاره به لزوم یادآوری مسائل آخرت، گفتند: همه ما به تذکر نیاز داریم و قرآن کریم نیز به پیامبر اکرم(ص)سفارش می کند که به مومنین تذکر بده؛ زیرا تذکر برای مومنین فایده دارد و اگر انسان پای تذکر و موعظه علما ننشیند، پس از مدتی دچار غفلت و فراموشی مسائل الهی می شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی به دو عامل غفلت از دیدگاه قرآن اشاره کردند و افزودند: خدای متعال در قرآن خطاب به اهل ایمان می فرماید که مبادا اموال و اولاد شما را از یاد خدا غافل کند؛ در واقع امروزه این هشدار قرآنی بسیار مهم است، چرا که بسیاری از افراد به خاطر اموال و اولادشان از وظایف الهی غافل شده اند.

ایشان در ادامه با تاکید بر وقت شناسی طلاب، گفتند: طلاب باید از وقت خود در راه کسب علم و معارف اهل بیت(ع) استفاده نمایند و قدر فرصت طلبگی بدانند.

ایشان با اشاره به سیره علمای بزرگ در درس خواندن تاکید کردند:بسیاری از علما و بزرگانی که امروزه همه ما سر سفره آنان نشسته ایم از سر شب تا صبح مشغول درس خواندن و مطالعه بودند و صدای اذان صبح را روی کتاب می شنیدند و به سختی و با علاقه فراوان درس می خواندن و تنها رضایت حضرت ولیعصر(عج)را می دیدند که باید این رفتار بزرگان سرلوحه کارهمه ما باشد تا درمقابل آنان شرمنده نباشیم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی کسب علوم آل محمد(ص)را توفیق بزرگی دانستند و افزودند:در روایات اهل بیت(ع) از طالب علم بسیار تجلیل به عمل آمده است که نشان دهنده ارزش و عظمت طلب علم است و طلاب جوان باید این روایات را مطالعه کنند و بدانند که در برابر امام زمان(ع)مسئول هستند و حضرت انتظار دارد که یک طلبه اوقات خود را بیهوده طلب نکند بلکه به مطالعه و درس و بحث بپردازد و مردم را با معارف والای قرآن و اهل بیت(ع)آشنا کند.

*لزوم پاسخگویی به شبهات دشمنان اسلام

معظم له با اشاره به لزوم پاسخگویی به شبهات یادآور شدند:شبهات وهابیت بسیار پوچ و پوشالی است اما به این معنی نیست که طلاب در برابر آنان کاری نکنند، بلکه باید با شبهات همه دشمنان اسلام، مخصوصا وهابیت مقابله شود؛ چرا که امروزه تمام تلاش دشمنان معطوف به سست کردن اعتقادات جوانان شده است که مقابله با آنان تلاش شبانه روزی را می طلبد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha