جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

در اسلام هیچ چراغ سبزی برای انجام گناه وجود ندارد و در جوانی هم باید تقوا پیشه کرد تا بتوان در بزرگسالی با احتیاط زندگی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله سبحانی، صبح امروز در پایان  درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی مبنی بر این که انسان در سن 40 سالگی عصا به دست بگیرد، گفتند: این امر با ظاهر زندگی انسان ها  متفاوت است؛ زیرا انسان در چهل سالگی  در اوج قدرت جسمانی و عقلانی قرار دارد و در حقیقت کمال زندگی خود را می‌گذراند؛ بنابراین عصا به دست گرفتن برای یک فرد سالم امری طبیعی نیست.

این مرجع تقلید با بیان این که امام(ره) این حدیث را در یکی از درس‌های خود در مدرسه فیضیه برای ما معنا کردند، ادامه دادند: امام می فرمودند "منظور از عصا، همان عصای ظاهری نیست، بلکه منظور عمل به احتیاط کامل است".

ایشان تصریح کردند: بر اساس احادیث انسان در جوانی به نوعی خود بزرگ بینی و غرور دچار است، ولی وقتی وارد 40 سالگی می شود، عقل او کامل و نسبت به مسائل فهم روشن تری می یابد، ولذا باید در گفتار و رفتارش کاملا احتیاط کند.

حضرت آیت‌الله سبحانی، با اشاره به برخورد با مهربانیت همراه با غفران قبل از سن چهل سال، یادآور شدند: در اسلام هیچ چراغ سبزی برای انجام گناه وجود ندارد و در جوانی هم باید تقوا پیشه کرد تا بتوان در بزرگسالی با احتیاط زندگی کرد.

انتهای پیام16/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha