چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محمدباقر عبادی

حوزه/نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخاب شعار سال دوای بسیاری ازدردهای اقتصادی است، گفت: موتور محرک اقتصاد مقاومتی حمایت از کالای ایرانی است.

حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی در گفت وگو با خبرنگار حوزه در بیرجند، در خصوص شعار سال، اظهار داشت: شعار سال 97 را  که رهبر معظم انقلاب انتخاب کردند، دوای بسیاری از دردهای اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه در برخی خانواده‌ها دغدغه کالای ایرانی مطرح است، ادامه داد: برخی اجناس ایرانی دارای کیفیت‌های قابل قبولی هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: کالاهای خارجی از چین و ترکیه وارد کشور و مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد و گاهی به خرید کالای خارجی افتخار می‌کنیم، این در صورتی است که از بیکاری فرزندان کشور حرف می‌زنیم.

حجت الاسلام عبادی افزود: اقتصاد مقاومتی باید درون‌زا باشد و موتور محرک اقتصاد مقاومتی حمایت از کالای ایرانی است.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید تذکر دهند تا هیچ کالای خارجی خریداری نشود و رسانه‌ها نیز در این زمینه همراهی کنند، اظهار کرد: در ادارات به سراغ کالاهای خارجی نروید و از کالاهای ایرانی استفاده کنید.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن دقیقاً اقتصاد کشور را هدف قرار داده است، بیان داشت: آمریکایی‌‌ها با فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها سعی می‌کنند کارخانجات را ورشکسته و با ایجاد نارضایتی از درون انقلاب اسلامی را به هم بریزند.

حجت الاسلام عبادی افزود: مردم باید در این زمینه نهایت همکاری را داشته باشند و بدانند نقش آن‌ها بسیار پررنگ است، بنابراین اگر همراهی مردم نباشد کاری انجام نخواهد شد، زیرا پایه‌های اقتصاد نباید به بیرون متکی باشد و باید اقتصادی قوی داشته باشیم.

وی پادزهر مقابله با توطئه‌های دشمن را اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: کشور ایران دارای 80 میلیون جمعیت است و اگر تمام جمعیت کشور کالای ایرانی بخرند دیگر بیکاری و رکود معنایی نخواهد داشت.

امام جمعه موقت بیرجند با تأکید براینکه مسئولان نظام و مردم نباید سخنان مقام معظم رهبری را دست کم بگیرند، افزود: بعد از امضای برجام عده ای از مسئولان نامه تبریک به رهبری نوشتند و می‌خواستند جشن ملی بگیرند، اما ایشان نسبت به برجام خوش بین نبودند.

حجت الاسلام عبادی افزود: مردم در کنار مسئولان باید حمایت از کالای ایرانی را در اولویت قرار دهند و از طرفی تولیدکننده هم باید انتظارت مردم را نسبت به محصولات از لحاظ کیفیت برآورده کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت فضای کسب و کار را در جامعه تقویت کند، بیان کرد: آنچه مانع پیشرفت اقتصادی ماست توجه نکردن به سیاست های درون زای اقتصادی است یعنی همان اقتصاد مقاومتی که هنوز دولت نتوانسته آن طور که شایسته است به آن ورود یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha