جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام‌عبادی دیدار با ستادهای نماز جمعه

حوزه/ حجت الاسلاموالمسلمین عبادی با بیان این که اگر مدیریت درست شود هم در تولید، هم در کیفیت تولید و صادرات و کنترل واردات بسیار موفق خواهیم بود گفت: شرط اول این است که مسئولان طرح جامعی ارائه دهند که می‌خواهند چه کنند. و الا صرف اینکه دستور بدهند و پشتیبانی لفظی و کتبی بکنند، قابل‌باور نیست، چون ما وعده‌های دروغ زیاد شنیدیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا عبادی، صبح امروز در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: با مسئولیت‌ها و مأموریت‌های متعددی که بر دوش توانای نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است و شایستگی هم دارند، پیداست قانون خوب یا قانون خوب گذراندن خیلی جایگاه مهمی دارد.

وی افزود: اهم آن قانونی است که از طریق عقل و فطرت مصوب است که بعدها جوامع بشری به‌صورت قانون اساسی و قوانین مصوب اجرایی در می آید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نیروی انتظامی سرفراز جمهوری اسلامی ایران بازوی توانای اجرایی قانون است، گفت: اجرای قوانین می‌تواند مشکلات اقتصادی را حل کند و مسائل بیکاری و اشتغال را علاج کند.

حجت الاسلام عبادی با انتقاد از کم کاری مسئولین گفت: اگر گوش مسئولین و بسیاری از کسانی از بخش‌های خصوصی که امور دستشان است، باز می‌بود یک سال کافی بود که هشدار رهبری معظم به گوششان برسد و این مشکلات بالقوه را خفه کند، اما پیداست که خود افراد مشکل دارند.

افراد سودجو تعدادشان اندک، اما ضررشان زیاد است

وی تصریح کرد: افراد سودجو یا سیاسی، تعدادشان زیاد نیست،ولی ضررشان زیاد است، افراد سودجویی هستند که به هرحال کشور را به چالش می‌کشند و مشکلات جامعه بزرگ ایران اسلامی ما را زیاد می‌کنند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری گفت: در پیام امسال، رهبر فرزانه انقلاب این مسئولیت را گسترش دادند که به‌وسیله مسئولین و مردم حلش کنند، اما پیداست ایادی که این مشکلات را خلق کردند باز هم هستند و در چهره‌های گوناگون کارشان را انجام خواهند داد.

کالای قاچاق از پشت کوه نمی آید!

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه کالاهای قاچاقی که به کشور می‌آید بار سبکی نیست که بگوییم با شتر از پشت کوه آورده‌اند، افزود: این‌ها از مجاری رسمی وارد کشور می‌شده و می‌شود، حالا چه گمرک چه مناطق آزاد و چه بازارچه‌های مرزی و ... باشد، باید دید که چه کسی وارد می‌کند؟

وی اضافه کرد: اجناسی که به آن‌ها کارت سبز می‌دهند و اجازه ثبت سفارش می‌دهند، درصورتی که کالای مشابه داخلی داریم، ولی آن‌ها را به‌صورت رسمی وارد می‌کنند با این چه کاری بکنیم که هردو باهم همخوانند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: بعد از فرمان حضرت آقا یک سری دستوراتی صادر می‌شود، اما آن تمام قضیه نیست و شرطش این است که تکمیل شود، تکمیلی آن هم به این است که نسبت به تولید و اشتغالی که می‌خواهد در داخل باشد کارشکنی نشود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: اگر چنانچه در حمایت از آن‌هایی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری و تولید کنند کاری انجام نشود و به‌صورت تکمیلی مسئولین اجرا نکنند حرفشان را باور نمی‌کنیم.

اگر کیفیت تولید رعایت نشود آسیب بزرگی ایجاد خواهد شد

وی درخصوص اهمیت کیفیت کالاهای داخلی، گفت: اگر بعدازاین سرمایه‌گذاری‌ها و حمایت‌هایی که مردم انجام دهند کیفیت تولید از جهت استاندارد رعایت نشود و مسئولین بی‌خیال بگذرند، آسیب بزرگی ایجاد خواهد شد.

امام جمعه بیرجند متذکر شد: ما وقتی صداقت دستورات ویژه را احساس خواهیم کرد که چه در بخش‌ها دولتی از جهت مولد و چه بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری‌ها از یک‌سو پشتیبانی بشوند و از سوی دیگر کنترل بشوند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با طرح سؤالاتی مبنی بر اینکه آیا سرمایه‌گذاری‌هایی و تسهیلاتی که می‌شوند وجود خارجی هم دارند یا خیر؟ آیا دستگاه‌ها و کارخانه‌هایی که کار می‌کنند با درصد کامل کار می‌کنند؟ و آیا جنسی که تولید می‌کنند قابل رغبت است یا نیست؟ گفت: این‌ها مسائلی است که تا عمل آن‌ها را نبینیم حرف مسئولان را باور نمی‌کنیم.

مسئولین وعده ندهند، عمل کنند

وی با بیان اینکه اگر مدیریت درست شود هم در تولید، هم در کیفیت تولید و صادرات و کنترل واردات بسیار موفق خواهیم بود گفت: شرط اول این است که مسئولان طرح جامعی ارائه بدهند که می‌خواهند چه کنند. راهکارها را ارائه دهند و الا صرف اینکه دستور بدهند و پشتیبانی لفظی و کتبی بکنند، قابل‌باور نیست چون ما وعده‌های دروغ زیاد شنیدیم.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به نقش نیروی انتظامی در تحقق شعار امسال گفت: در قسمتی از بخش‌ها چشم باز نیروی انتظامی می تواند خیلی از این مسائل را از دور یا نزدیک ببیند، کنترل کند و عکس العمل نشان دهد و این ملت را در حد مسئولیت خودش از نگرانی نجات دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی خاطرنشان کرد: امیدواریم که اکثریت قاطع این مردم که اهل دیانت و تعهد و ایمان و اخلاص و ولایت‌اند بتوانند جلوی آن اقلیت خودپرست و مال پرست و بیگانه‌پرست را بگیرند و برای همیشه این مشکل را حل کنند و وارد کارهای اصلی بشوند که این‌ها همه مقدمات است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha