جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
image-20221119100251-1.png

حوزه/ آثار مرتبط با مکتب اهل بیت(علیهم السلام) به زبان هایی همچون فارسی، عربی، اردو، هندی، انگلیسی، فرانسه، تاجیکی، آذری و ترکی در این موسسه تولید و انتشار یافته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مدیر موسسه فرهنگی انتشاراتی طوبای محبت در این بازدید ضمن عرض خیرمقدم به حجت الاسلام والمسلمین دکتر قنبری و همراهان وی، به معرفی این موسسه پرداخت و اظهار داشت: موسسه فرهنگی انتشاراتی طوبای محبت از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را با شعار " اهل بیت برای همه" آغاز نمود و تا کنون حدود ۵۵۰ اثر در حوزه علوم اسلامی خصوصا معارف قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) و اخلاق و تربیت به ۱۲ زبان تولید و منتشر نموده است.

وی با اشاره به احیا و انتشار آثار مهمی از تراث مکتب اهل بیت(علیهم السلام) در این موسسه، اظهار داشت: آثار مرتبط با مکتب اهل بیت(علیهم السلام) به زبان هایی همچون فارسی، عربی، اردو، هندی، انگلیسی، فرانسه، تاجیکی، آذری، ترکی و مالایو در این موسسه تولید و انتشار یافته است. همچنین برخی از آثار مجموعه نیز به همت طلاب و دانش آموختگان جامعةالمصطفی در کشورهای مختلف منتشر شده است. همچنین حضور و عرضه آثار در نمایشگاه های بین المللی و نیز تهیه و جمع آوری کتب اسلامی ترجمه شده از دیگر اقدامات این موسسه می باشد.

مدیر طوبای محبت با اشاره به دیگر فعالیت این موسسه فرهنگی در عرصه طراحی، تولید و چاپ کتیبه های مذهبی، اظهار داشت: این موسسه فرهنگی از سال۱۴۰۰ با طراحی بیش از ۵۰۰ کتیبه در سایز و شکل های متفاوت، در این عرصه ورود پیدا کرد که همه مراحل طراحی، تولید و چاپ توسط این انجام می گیرد و برخی از این تولیدات، به سفارش کشورهای خارجی، تهیه و ارسال می گردد.
مدیر موسسه فرهنگی انتشاراتی طوبای محبت با اشاره به دیگر فعالیت این موسسه در موضوع تعظیم شعائر دینی به بحث برپایی مواکب و هیئت های بین المللی، ابراز داشت: موکب های و هیئت هایی در ایام اربعین، فاطمیه، غدیر و نیمه شعبان در حدود پنجاه شهر فعالیت دارند و در برخی از آنان از ظرفیت طلاب غیرایرانی نیز استفاده می شود.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعةالمصطفی نیز در این بازدید ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته در موسسه فرهنگی انتشاراتی طوبای محبت جهت نشر و ترویج معارف اسلام ناب و اهل بیت(علیهم السلام)، اظهار داشت:یکی از مشکلات نشر بین المللی موضوع ارسال آثار است که اگر این امر با همکاری انتشارات خارجی در کشورهای هدف انجام گیرد، تا حدود زیادی قابل رفع هستند. برخی از دانش آموختگان جامعةالمصطفی در این زمینه از توانمندی های خوبی بهره مند هستند که می توان از آنها استفاده نمود.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری، توجه بیشتر به فروش الکترونیک، ارائه آثار در قالب های متنوع همچون کتاب صوتی و حضور پررنگ تر در فضای بین المللی با مشارکت انتشارات های خارج از کشور را از زمینه های مناسب جهت گسترش فعالیت های نشر و کتاب دانست.
همچنین جهت بهره گیری از ظرفیت مشترک دانش پژوهان جامعه المصطفی و حوزه نشر دینی و کتیبه های مذهبی و نیز احیای ترات و نسخ قدیمی، گفتگوهایی صورت پذیرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha