جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بلادی

هشتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) ۱۴ آذر در مصلای امام خمینی(ره) بوشهر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، جلسه اعضای هشتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) ظهر امروز با حضور اعضای دبیرخانه این کنگره برگزار شد.

حجت الاسلام یوسف جمالی در حاشیه این نشست در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر با اشاره به جزئیات برگزاری این کنگره اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده هشتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) ساعت ۸ صبح روز ۱۴ آذر با حضور فرهیختگان، روحانیون، ائمه جمعه، اساتید، طلاب و دانشجویان در مصلای امام خمینی(ره) بوشهر برگزار می شود و طی آن از برگزیدگان علمی کنگره تقدیر به عمل می آید.

وی با اشاره به سخنرانان این کنگره اظهار کرد: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه آیت الله نمازی نماینده سابق ولی فقیه درکاشان و نیز نماینده ولی فقیه در استان بوشهر سخنرانان کنگره هستند.

حجت الاسلام جمالی همچنین از برپایی نمایشگاه کتاب و عکس در حاشیه برگزاری این کنگره خبر داد و گفت: کتاب های تالیف شده علما و بزرگان استان و نیز مقاله های اساتید و طلاب در این نمایشگاه قابل مشاهده است.

دبیر هشتمین کنگره علامه بلادی بوشهری(ره) با اشاره به پیشینه استان بوشهر در عرصه علم گفت: بررسی‌ها و آثار تاریخی نشان می‌دهد این استان از دیرباز مرکز ثقل اسلام و دین‌داری و تربیت روحانیت بوده است.

وی آثار علمی و تالیفات روحانیون و علما دینی در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: علما و روحانیون استان بوشهر در ادوار مختلف تاریخی نوشته‌ها، کتاب‌ها و نقش مهمی در جامعه داشته‌اند که به ابتکار نماینده ولی فقیه در استان بوشهر از هشت سال پیش معرفی روحانیت در زمان‌های مختلف مورد توجه قرار گرفت و امسال هشتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha