شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ملکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان گلستان در همایش مبلغین و مبلغات طرح امین گفت: جامعه و تمدنی خوب است که مبتنی بر مکتب و دین باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گرگان، حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر حوزه علمیه استان گلستان در جمع مبلغین و مبلغات طرح امین با قرائت آیات ابتدایی سوره مبارکه بینه، غفلت از قرآن را باعث آسیب جدی دانست و گفت: جامعه و تمدنی خوب است که مبتنی بر مکتب و دین باشد.

وی در تبیین جامعه مبتنی بر مکتب برای آن چهار رکن برگرفته از قرآن را ذکر کرد و افزود: تبیین جامعه مبتنی بر مکتب باید بیّنه باشد، قیّمه باشد، عدل محور باشد و همچنین با محوریت توحید حرکت کند.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان با اشاره به حدیث سلسلة الذهب، موحد بودن و اعتقاد به کلمة الله را باعث امنیت جامعه دانست و از تمدن اسلامی به عنوان بهترین تمدن یاد کرد.

عضو شورای حوزه علمیه گلستان با اشاره به حوادث اخیر کشور، از دستگاه‌های امنیتی و قوه قضائیه، شناسایی و پیگیری دقیق بدون مماشات و برخورد جدی و محکم با براندازان و اغتشاشگران را خواستار شد.

وی در ادامه با اشاره به سبک زندگی اسلامی و دوری از زندگی اشرافی، بر رعایت این مهم از سوی همه مسئولین و کارگزاران تاکید کرد.

استاد حوزه خواستار فراهم سازی مسیر ارتباط روحانیون با دانش آموزان، مدیریت انقلابی و معنوی در کادر مدیریتی و علمی مدارس برای رفع شبهه و پاسخگویی به نقدهای دانش آموزان از سوی آموزش و پرورش شد.

حجت الاسلام ملکی ادامه داد: در قضایای اخیر همه ایرادها را نباید متوجه آموزش و پرورش کرد، بلکه در بسیاری از موارد دستگاههای وجود دارند که باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند مثلاً آموزش و پرورش که نمی تواند پاسخگوی مشکلات اقتصادی باشد.

گفتنی است، همایش مبلغین و مبلغات طرح امین مدارس آموزش و پرورش به همّت مدیریت حوزه علمیه گلستان و اداره کل آموزش و پرورش استان در کانون طاها شهرستان گرگان برگزار گردید.

جامعه و تمدنی خوب است که مبتنی بر مکتب و دین باشد

جامعه و تمدنی خوب است که مبتنی بر مکتب و دین باشد

جامعه و تمدنی خوب است که مبتنی بر مکتب و دین باشد

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha