پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یوسف الحاضری سخنگوی سابق وزارت بهداشت یمن

حوزه/ دکتر یوسف الحاضری گفت: امام خمینی مؤسس محور مقاومت بودند و بر این اساس پس از انقلاب اسلامی الهام بخش دیگر انقلاب ها بودند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شهید سردار قاسم سلیمانی یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی شناخته می‌شود. این شهید والامقام هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مظلومان جهان در سر نداشت و زندگی خود را صرف مبارزه با ظالمان کرد و همواره نگاهش به افق نگاه مقام معظم رهبری دوخته بود.

در همین راستا با دکتر «یوسف الحاضری» سخنگوی سابق وزارت بهداشت یمن به گفت و گو پرداختیم. ترجمه گفت و گو به شرح ذیل است:

حوزه: تأثیر گفتمان مقاومت شهید قاسم سلیمانی در خاورمیانه چیست؟

گفتمان شهید سلیمانی همراه با عمل بود و به مظلومیت و مشکلات مسلمانان در منطقه و کشورهای محور مقاومت اشراف داشت. نتایج آن نیز عظیم و بزرگ بود و در قلوب انسان های آزاده در منطقه و خارج از آن تاثیر گذاشت.

حوزه: جایگاه مقاومت در اندیشه و اقدامات امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب و نقش اندیشه مقاومت در سایر زمینه ها چیست؟

امام خمینی مؤسس محور مقاومت بودند و بر این اساس پس از انقلاب اسلامی الهام بخش دیگر انقلاب ها بودند. در مقابل نیز آمریکا درصدد بود تا انقلاب های منطقه را مزدور خود کند.

حوزه: ترفند دشمن برای شکستن مقاومت ملت ها و دولت ها چیست؟ روش تبیین اندیشه های مقاومت شهید قاسم سلیمانی در دیپلماسی و روابط بین الملل چیست؟

در رأس حیله های دشمنان جنگ اقتصادی و جنگ نرم برای به هم ریختن وضعیت داخلی کشورهای منطقه هستند؛ زیرا محور مقاومت در جنگ نظامی پیروز شده است و مردم مقاومت کرده اند. جوانان در جنگ نرم امکان شناخت دشمن حقیقی را ندارند.

در دیپلماسی بین الملل باید احترام متقابل و منافع مشترک را لحاظ کرد و بر این اساس با کشورهای مختلف ارتباط برقرار کرد. این تحرک باید در سطوح مختلف و تمامی زمینه ها باشد نه فقط در حوزه نظامی.

حوزه: چه نسبتی میان ماهیت آشفته جهان و جبهه مقاومت و موازنه قدرت در خاورمیانه وجود دارد و تحلیل شما از نرمش قهرمانانه در راهبرد مقاومت اسلامی چیست؟

مقاومت رهبر و اهداف و دشمن واحد دارد اما دشمنان اهداف و رهبران متفاوت دارند و به همین دلیل دچار آشوب هستند. هدف دشمن حمایت از رژیم صهیونیستی و مزدور کردن دیگر کشورها در راستای اهداف خود است؛ همانگونه که با کشورهای خلیج فارس رفتار کردند. مقاومت موجب ایجاد عزت و شرافت می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha