پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشریه فرانسوی

حوزه/ مجمع جهانی شیعه شناسی با اعلام انزجار خود به دولت فرانسه، علیه نشریه شارلی ابدو نامه ای به شرح ذیل به سفارت فرانسه و کمیته ملی یونسکو ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در نامه اعتراضی مجمع جهانی شیعه شناسی و در خواست اقدام قانونی علیه نشریه هتاک فرانسوی آمده است: در پی اقدام هتاکانه و سخیف گردانندگان نشریه خصومت آفرین و ضد دینی و غیر انسانی شارلی آبدو و راه‌اندازی مسابقه بین‌المللی برای رسم کاریکاتور اهانت به مرجع و رهبر مذهبی شیعیان جهان و انتشار مفاد مجرمانه نسبت به مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران، تصاویر مجرمانه را در ویژه نامه اخیر خود حاوی تصاویری به‌شدت موهن همراه با الفاظ و عباراتی زشت و توهین آمیز انتشار داد.

اقدام نشریه شارلی ابدو طبق اصول و موازین حقوق بین‌الملل نه تنها به هیچ وجه با اصل آزادی بیان و اصول اخلاق انسانی و کرامت ذاتی انسان قابل توجیه نیست بلکه هتک حرمت شخصیت‌ها و ملت‌ها و راه‌اندازی کارزار ناسزاگویی، دروغ پراکنی و نفرت افکنی است و مصداق بارز نقض حقوق بشر است.

اقدام شارلی ابدو از سویی نیز نشانگر استفاده ابزاری و بهره‌برداری گزینشی و ریاکارانه از اصل آزادی بیان است که البته این نشریه هتاک که ستیزه جویی با دین و ارزش‌های دینی را برای خود افتخار می‌داند، همواره در گذشته به بهانه آن در صدد توجیه فحاشی‌ها و اهانت به اعتقادات و ارزش‌های ملت‌های مختلف و بخصوص علیه ارزشها و اعتقادات دینی امت اسلام بر آمده است.

این نشریه موهن که به دروغ داعیه دفاع از حقوق زنان را مطرح ساخته، با نشر تصاویر بسیار زننده و مستهجن در ویژه‌نامه اخیر خود ، علاوه بر اینکه مرتکب زشت‌ترین بی‌حرمتی‌ها به مقام زن گردیده، عملا از چهره مزورانه و ماهیت واقعی و تشنج آفرین خود مبنی بر استفاده ابزاری از زن ، پرده برداشته است.
مجمع جهانی شیعه شناسی شدید" این اقدام شارلی ابدو را محکوم میکند ، و از مقامات ذی‌ربط فرانسوی و سردمداران سازمان ملل متحد که مدعی حقوق بشر هستند میخواهد که اقدام لازم و فوری را برای برخورد با این نشریه هتاک به هدف جلوگیری از تداوم درگیریهای ضد فرهنگی و جلوگیری از انتشار محتوای مخرب اخلاق بشری و ممانعت از تکرار اهانت و نفرت افکنی به عمل بیاورند و حداقلی از ادعای خود مبنی بر احترام به عقاید و مقدسات ملت ها را اثبات نمایند .
یقینا عدم اقدام دولت فرانسه و دوایر ذیربط در سازمان ملل ، آثار زیانبار و مخربی بر روابط بین کشور و ملت ایران اسلامی با دولت فرانسه و ملل متحد خواهد داشت .
ایران ، قم المقدسه
دبیرکل مجمع جهانی شیعه شناسی
۱۸ دیماه ۱۴۰۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha