شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله حمیدی

حوزه/ روش علی بن ابی طالب (ع) در مقابل خلفای اهل سنت، نشان دهنده تقریب بوده است و تأکید داشتند که نماز جماعت پشت سر آنان خوانده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت الله حمیدی در جلسه طلاب و فضلای همدانی مقیم قم که صبح امروز در مسجد مصطفی خمینی (ره) قم برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت، اظهار داشت: در زمان مرحوم آیت الله العظمی بروجردی مسئله وحدت میان شیعه و سنی مطرح شد و ایشان یکی از فضلا را به مصر فرستاد تا با بزرگان آنان در رابطه با وحدت صحبت نماید.

وی ابراز داشت: در ابتدا، سخن گفتن درباره وحدت سخت بود؛ اما در ادامه بهتر شد و این مسئله با نام «تقریب» به کار خود ادامه داد.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: شیخ شلتوت یکی از بزرگان اهل سنت بود که در رابطه با مسئله وحدت و تقریب، فعالیت های مناسبی انجام داد و فتوایی صادر کرد که اگر کسی به فتوای شیعه اثنی عشری عمل نماید، بدون مشکل است.

سخنران این جلسه اذعان داشت: شیخ محمود شلتوت در یکی از مصاحبه های خود اعلام کرده بود که در پاره ای از نظرات، فقه شیعه را ترجیح می دهم و از رأی شیعه استفاده می نمایم.

آیت الله حمیدی تصریح کرد: روش علی بن ابی طالب (ع) در مقابل خلفای اهل سنت، نشان دهنده تقریب بوده است و تأکید داشتند که نماز جماعت پشت سر آنان خوانده شود.

وی بیان داشت: شهید مصطفی خمینی نیز در هنگامی که در مکه و مدینه حضور داشتند، تمام نمازهای خود را پشت سر امامان جماعت مسجدالنبی و مسجدالحرام اقامه می کردند.

این استاد حوزه اظهار داشت: وحدت یکی از مسائل مهم امروز نیز هست؛ چراکه دشمنان بسیاری همچون آمریکا برای جدایی میان شیعه و سنی برنامه ریزی کرده تا به اهداف خود دست پیدا نمایند.  

آیت الله حمیدی ابراز داشت: امام خمینی (ره) نیز بر وحدت میان مسلمین تأکید بسیاری داشته که یکی از این تأکیدها، نمازخواندن شیعیان در مسجدالنبی و مسجدالحرام بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha