پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
استاد دانشگاه ایدنیانا، انجمن دانشجویان مسلمان تشکیل داد

حوزه/ به گفته یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه ایندیانا ایست وست، تقاضای گسترده برای تشکیل یک سازمان و ایجاد جایگاهی برای عبادت دانشجویان باعث شد وی تصمیم به راه اندازی این انجمن بگیرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از iushorizon، یکی از اساتید دانشگاه ایندیانا ساوت ایست «آی یو اس» در آمریکا، به ایجاد «انجمن دانشجویان مسلمان» اقدام کرده است.

انجمن دانشجویان مسلمان  که توسط  سامرین عاصیم، استادیار آموزش علوم و فنون ابتدایی دانشگاه «آی یو اس» تأسیس شده است ، جلسه افتتاحیه خود را جمعه ، اول نوامبر برگزار کرد.

عاصیم گفت که وی با سایر اعضای هیئت علمی برای تشکیل انجمن برای دانشجویان مسلمان همکاری کرده است. وی در این رابطه گفت: ما باید کاری انجام می دادیم.  من متوجه شدم که هر ساله دانشجویان مسلمان بیشتری از من می خواهند جایی را برای اقامه نماز در محوطه دانشگاه یا سازمان های دیگر در دانشگاه به آن ها معرفی کنم.

وی گفت: روسری من باعث می شود که دانشجویان به راحتی به من نزدیک شده و درددل کنند. من به خوبی در میان آن ها قابل شناسایی هستم.

وی افزود: با تأسیس این انجمن دانشجویی مسلمانان ، من معتقدم که گام بزرگی برداشته ایم و می توانیم واقعاً تغییر ایجاد کنیم.

عاصیم در جامعه مسلمانان فعالیت داشته و می خواهد به دانشجویان مسلمان برای ارتباط برقرار کردن با جامعه کمک رسانی کند.

 وی گفت: می خواهم صدای دانشجویان را به گوش همه برسانم. متاسفانه اکنون آن ها صدایی ندارند و به حاشیه رانده می شوند. دیدگاه های منفی ارائه شده در رسانه ها ادراکی منفی ایجاد کرده و می خواهم این وضعیت را تغییر دهم. 

 ادریس میرانی یکی از دانشجویان جوان که در جلسه افتتاحیه حضور داشت،  با بیان اینکه بی صبرانه و مشتاقانه منتظر  پیوستن به انجمن می باشد، گفت:  فکر می کنم این یک فرصت عالی برای دانشجویان مسلمان در دانشگاه «آی یوسی» است که نه تنها از محیطی برخوردار باشند که به عنوان یک مسلمان در آنجا احساس راحتی کنند بلکه احساس کنند که نماینده ای هست از طرف آن ها در دانشگاه باشد و حرف ها و نظرات آنان را به گوش مسئولین برساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha