شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
همکاری داوطلبانه مسلمانان و یهودیان در مسجد سنت لوئیس  

حوزه/ طی نهمین سال برگزاری رویدادی که هر ساله توسط دو گروه مسلمان و یهودی در منطقه سنت لوئیس در میسوری برگزار می گردد، داوطلبان مسجد و کنیسه، به اشکال مختلف به نیازمندان خدمات و کمک رسانی ارائه دادند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از stltoday، همکاری اعضای مسجد و کنیسه یهودی برای کمک رسانی به نیازمندان به مناسبت نهمین مراسم سالانه «روز مسلمان و یهودی» روز گذشته در مسجد دارالاسلام  در سنت لوئیس آغاز شد.

 این مراسم نخستین بار توسط گروه کوچکی از دوستان مسلمان و یهودی برگزار کردید که می خواستند به داوطلبان مسیحی درشب کریسمس کمک رسانی کنند. این روز میان ادیانی از آن زمانا تاکنون توسعه پیدا کرده به طوری که بیش از 1 هزار نفر پیروان ادیان مختلف هرساله بر روی پروژه های خیرخواهانه در منطقه سنت لوئیس در شهر میسوری آمریکا می کنند.

امسال برگزارکنندگان تصمیم گرفتند به جای فرستادن داوطلبان به ده ها مرکز اجتماعی مختلف در سرتاسر منطقه سنت لوئیس، داوطبان را در چند بخش محدود بفرستند و امکان ایجاد گفتمان میان ادیانی را در بین آن ها تقویت سازند.

 سوفی ملک از سرپرستان میان ادیانی گروه  که در شش سال گذشته برای برگزاری این مراسم همکاری داشته، ضمن تاکید بر اهمیت کریسمس برای مسیحیان آمریکا گفت: کریسمس یکی از اعیاد مهم مسیحیان است و ما اشتراکات زیادی با همیدگر داریم.

 از فعالیت های امسال داوطلبان در مسجد و چند مرکز اجتتماعی، آماده سازی وعده های گرم غذایی برای سالمندان، کیت های بهداشتی برای بی خانمان ها و بسته های مراقبت از کودکان در مهدکودک سنت لوئیس بود. سایر داوطلبان نیز وظیفه تحویل بسته ها را به عهده داشتند. آن ها همچنین از نوجوانان در بازداشتگاه ها بازدید کرده و شیرینی به ایستگاه های پلیس و آتش نشانی دادند.

 امسال داوطلبان همچنین نشست «از من هرچیزی بپرس» را سازماندهی کرده و به این منظور یهودیان، مسلمانا و اعضای سایر ادیان اجازه داشتند در رابطه با ارزش های دینی شان به صحبت و گفتمان بپردازند.

دکتر غزاله حیات ، استاد اعصاب و روانشناسی دانشگاه سنت لوئیس و عضو بنیاد اسلامی بزرگ سنت لوئیس و کانتور جوش فینکل ، رهبر معنوی جماعت یهودی به سئوالات پرسیده شده پیرامون مسائل مختلف دینی از آداب و رسوم نماز، اعیاد و جشن های مذهبی گرفته تا سوءتفاهمات و کلیشه های منفی پاسخ دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha