جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش ملی دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین داوودی در مراسم اختتامیه همایش دیدگاه های قرآنی آیت الله فاضل لنکرانی به ارائه گزارشی پیرامون کمیسیون ظاهر و باطن و محکم و متشابه پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ، حجت الاسلام والمسلمین داوودی در مراسم اختتامیه همایش دیدگاه های قرآنی آیت الله فاضل لنکرانی که در سالن همایش های مرکز فقهی برگزار شد، در گزارشی پیرامون برگزاری پنل ظاهر و باطن و محکم و متشابه و... عنوان کرد: در این کمیسیون 9 مقاله موردبررسی قرار گرفت.

وی افزود: یکی از این مقالات تحت عنوان بررسی از زبان وحی و تطبیق آن با نظریات مطرح در زبان قرآن بوده و در این مقاله با طرح زبان عرفی به زبان وحی پرداخته شده و با دیدگاه های آیت الله فاضل ارتباط داده شده است.

مسئول کمیسیون ظاهر و باطن و محکم و متشابه و... گفت: مقاله دیگر بررسی دیدگاه آیت الله فاضل درباره ظاهر و باطن قرآن بود و مرحوم آیت الله فاضل معتقد هستند که بطون قرآن همان وجوه و احتمالاتی است که مطرح شده است.

حجت الاسلام والمسلمین داوودی خاطرنشان کرد: بررسی مفهوم نسخ و شرایط آن در دیدگاه آیت الله فاضل مقاله دیگری بوده و در آن این مطلب مطرح شده که در نسخ تواتر وجود داشته و خبر واحدی در آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: مقاله دیگر نسخ از منظر آیت الله فاضل، ماهیت و معیار بود که ضمن تفکیک دو مرحله ثبوت و اثبات، دفع و رفع حکم در آرای آیت الله فاضل لنکرانی مطرح شد.

مسئول کمیسیون ظاهر و باطن و محکم و متشابه و... تصریح کرد: نقد مبناشناختی روش جیمز بلمی در متن قران با تکیه بر آرای آیت الله فاضل و نقد و بررسی ادعای اختلاف در قرآن و رابطه آن با تحریف قرآن از دیگر مقالاتی بود که از منظر آیت الله فاضل لنکرانی ارائه شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha