پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام‌جمعه سلفچگان

حوزه/امام‌جمعه سلفچگان بابیان این‌که حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی امید تازه‌ای را در دل مردم در مبارزه با فساد ایجاد کرده‌اند، ابراز داشت: عدالت اقتصادی و مبارزه با فساد باید در اولویت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سلفچگان با اشاره به این‌که خداوند متعال هیچ‌گاه از هدایت بندگان خود غافل نشده است، اظهار داشت: خداوند برای تربیت انسان‌ها الگوهایی را آفریده تا مسیر برای آن‌ها مشخص و واضح باشد.

وی ادامه داد: بعضی از این الگوها پیامبران بوده‌اند. تمامی انبیاء الگوی تقوا هستند و علاوه بر این ائمه معصومین (ع) هم از نمونه‌های برترین الگوها برای تضمین سعادت بشر و شناخت راه تقوا هستند.

 حجت‌الاسلام کتابچی ابراز داشت: در بین زنان هم نمونه‌هایی از این الگوها وجود دارد به‌طوری‌که حضرت زهرا (س) برترین الگو در بین زنان است که البته این‌ها الگو برای زنان و مردان هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای یاری امام زمان هم نیاز به الگو داریم یکی از این الگوها حضرت زینب کبری (س) است ایشان الگوی تقوا، ولایت مداری، استقامت و اخلاص هستند.

امام‌جمعه سلفچگان به بیان ویژگی‌های حضرت زینب (س) پرداخت و گفت: یکی از ویژگی‌های ایشان موقعیت‌شناسی و تصمیم‌گیری به‌موقع است، به‌طوری‌که در زمان خودش موقعیت را شناخت و ثانیاً طبق آن موقعیت، انتخابی صحیح و به هنگام داشت و هم بعد از انتخاب تا انتهای مسیر محکم ایستاد و هرگز خسته نشد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات بعضی از انسان‌های خوب این است که موقعیت را می‌شناسند صحیح هم انتخاب می‌کنند اما ممکن است بعد از یک مدت خسته بشوند درحالی‌که حضرت زینب (س) هرگز خسته نشد و از پای نایستاد.

حجت‌الاسلام کتابچی تأکید کرد: حضرت زینب (س) درزمانی راه را شناخت که بزرگانی مثل ابن عباس و ابن جعفر، چهره‌های نامدار صدر اسلام که ادعای فقاهت، شهامت، ریاست، آقازادگی و امثال این‌ها را داشتند، راه را گم کردند و نفهمیدند چه‌کار باید بکنند. ولی زینب کبری (س) گیج نشد و فهمید نباید امام خود را تنها بگذارد، نه اینکه نمی‌دانست راه سخت است، او بهتر از دیگران حس می‌کرد که حادثه چقدر سخت و سنگین است.

وی به جنبه‌ای دیگری از الگوهای حضرت زینب (س) اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از جنبه‌های الگویی ایشان این است که زن باید در متن جامعه حضورداشته باشد اما حریم و حرمت زن باید حفظ شود.

حجت‌الاسلام کتابچی در خطبه‌های دوم به موضوع عدالت در جامعه اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: امروز در کشور ما هرچند عدالت در تمامی جهات رعایت نمی‌شود اما جهت کلی نظام اسلامی ما برپایی عدالت است و مردم ما مطالبه برپایی عدالت دارند و ما هم از مسئولین مطالبه گسترش عدالت راداریم خصوصاً عدالت اقتصادی، مبارزه با ویژه خواری، مقابله با فساد و چیزهایی ازاین‌دست که در این دوره قوه قضائیه شاهد عملی شدن چنین اقداماتی هستیم.

وی تدبیر را نیاز حکومت‌داری برشمرد و گفت: تدبیر و گره‌گشایی نباید بااحساس و چشم‌های بسته صورت بگیرد متأسفانه هنوز هم علی‌رغم تذکرات رهبر معظم انقلاب عده‌ای به دنبال تصویب لوایح FATF هستند و متأسفانه نمایندگانی که مردم از استان‌های مختلف به مجلس فرستاده‌اند هم همین مسیر مقابل تدبیر را در پیش‌گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام کتابچی با انتقاد از برخی از سیاسیون تصریح کرد: چرا برای مردم دوگانه معیشت و مقاومت درست می‌کنید؟ دوباره زمان انتخابات فرارسید تا بخواهید با این حرف‌ها از مردم رأی بگیرید؟

وی ادامه داد: عده‌ای با خلق دوقطبی‌های دروغینِ به دنبال این هستند تا افکار، باورها و انگیزه‌های مردم را تحت تأثیر قرار دهند تا مردم نتوانند حوادث را درست درک کنند و به دنبال آن در شناسایی اصلح به‌اشتباه بیفتند.

امام‌جمعه سلفچگان تأکید کرد: در انتخابات 92 و 96 بعضی از افراد که خود شما مردم بهتر می‌دانید دقیقاً همین حرف را می‌زدند. یعنی می‌گفتند ما یا باید به‌اصطلاح خودشان با زبان دنیا حرف بزنیم و یا نابودی اقتصاد کشور را ببینیم امروز همین حرف‌ها را طرف‌های آمریکایی می‌زنند.

وی اتکای به درون و توانایی داخلی را راه‌حل مشکلات دانست و ابراز داشت: جوانان ما در جنگ تحمیلی ثابت کرده‌اند که هر کاری را با تکیه به خداوند انجام می‌دهند و هر مشکلی را حل می‌کنند.

حجت‌الاسلام کتابچی خاطرنشان کرد: مشکل ما این است که افراد پیر و سالخورده تصمیم گیر تمام امور اجرایی و اقتصادی کشور و تولیدشده‌اند و طبیعت انسان سالخورده احتیاط است اما جوان ریسک می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha