جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در خطبه نماز جمعه از شکست فراکسیون های سیاسی در معرفی نامزدی که مورد قبول ملت و مرجعیت باشد، انتقاد کرد و از نیرو های امنیتی خواست مسئله امنیت را جدّی بگیرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینه فاطمیة الکبری برگزار شد، گفت: بحران انتخاب نخست وزیر و آرمان های ملت در نامزدی شخصیتی مستقل، توانمند و پاسخگو به خواسته های مردم که از جنجال و جدل به دور و مطابق با خواسته آیت الله سیستانی باشد، به نتیجه نرسید.

وی افزود: فراکسیون های سیاسی در معرفی نامزدی با این خصوصیات شکست خوردند و این مسئله به ویژه بعد از پایان مهلت قانونی بسیار پیچیده شده است.

امام جمعه نجف اشرف در خصوص افزایش آمار ربایش و ترور ها، نیرو های امنیتی را به تلاش و جدّیت در این زمینه دعوت کرد و گفت: آمار ها نشان می دهد که گروه های مسلح اقدام به کشتار های هدف می کنند که هدف آنان قتل، سرقت و غارت است.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی از تصویب قانون انتخابات مطابق خواسته آیت الله سیستانی قدردانی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی از تصویب قانون انتخابات مطابق خواسته آیت الله سیستانی قدردانی کرد و تهدید رئیس ستاد مشترک رژیم اسرائیل در تهدید عراق را محکوم نمود و هدف از آن را ضربه زدن به بسیج مردمی دانست.

وی با بیان اینکه این اقدام تجاوز و تهدید آشکار است، افزود: صهیونیست ها از موضع گیری عراق در دوری از عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل هراسان هستند.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی با اشاره به ایام ولادت حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) و نقش بزرگ آن حضرت اشاره کرد و گفت: حضرت زینب (س) در قیام امام حسین (ع) همپای آن حضرت حرکت کرد و با نقش رسانه ای خویش بخشی از برنامه الهی در حفظ دین در کنار امام حسین (ع) به شمار می رود.

وی در بخش دیگر خطبه به میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و اعجاز این پیامبر در ولادت بدون پدر، به نبوت رسیدن و سخن گفتن در گهواره و معجزه زنده ماندن تا زمان ظهور حضرت مهدی (عج) اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی بر مشروعیت تبریک میلاد حضرت عیسی (ع) به عنوان یکی از پیامبران اولو العزم تأکید کرد و گفت: جشن های عید میلاد باید صبغه دینی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha